недеља, 13. октобар 2024.

Sipice sa graškom

Fini ručak, odlična kombinacija sipice i grašak. Brzo se sprema, izuzetno ukusno, možete ga napraviti od svežih ali i od zamrznutih sipica, koje su već očišćene. Velike sipe su nešto komplikovanije za čišćenje, imaju kesicu sa crnilom, imaju središnju kost. Od crnila možete napraviti crni rižoto. Kako očistiti supu možete naći ima puno video klipova na internetu. Ja sam ovog puta koristila male sipice




Sastav:


1 kg. sipica

1 glavica crvenog crnog luka kapulica 

2 čena belog luka

1/2 čaše suvog belog vina 

Maslinovo ulje

500 g. graška

2 čena belog luka

400 g. pasate od paradajza, gusti sok od paradajza

Peršun


Priprema:


Sipice možete koristiti i sveže, a ako nemate sveže mogu i zamrznute. 

Očistite sipice, ja sam koristila ovog puta zamrznute i samo sam proverila da nije ostala crna kuglica i sredini krakova, koju treba odstraniti.

Najbolje bi bilo da kupite u ribarnici već očišćene. 

Isto važi i za sipe, neka vam ih očiste u ribarnici, jer je posao dosta prljav, jer se mora pod mlazom hladne vode prvo očistiti kesa, središnja kost, oči, crna kuglica u sredinu krakova i kožica,  sa tom razlikom što ako koristite sipe kesu možete iseći na listiće. 

Ja sam koristila male sipice, koje se već same kuvanjem skupe, pa seckanje nije bilo potrebno.

Ako koristite zamrznute prvo ih ostavite da se oglede, ali  nikako ne bacajte vodu koju su pustile.

Jedno je pravilo da se one kao ni liginje ne sole prilikom spremanja, jer em što imaju svoju slanost iz mora, em što dodavanjem soli postaju gumene, žilave. 

Sitno iseckajte crni i beli luk. 

Na maslinovim ulju propržite crni luk, kad svene dodajte i beli luk. 

Dinstajte još minut i dodajte sipe. 

Prodinstajte jedan minut do dva minuta, a zatim dodajte vino. 

Pojačajte vatru da vino ispari. 

Kad je vino isparilo dodajte paradajz, grašak, i ako ako ste koristiti zamrznute sipe i vodu koju su pustile kada su se odledile. 

Poklopite i dinstajte na srednjoj vatri 30 minuta. 

Proveriti u toku kuvanja možete dodati malo vrele vode ili supe od povrća ako se mnogo zgusnulo.

Na kraju otklopite i dinstajte tako bez poklopca jedno 5 do 10 minuta da se malo zgusne. 

Probajte sipe bi trebalo da budu već mekane, ako ne produžite kuvanje za još par minuta, ali sam sigurna da neće biti potrebno.

Pred kraj dodajte i sitno seckani peršun, posolite i ja obično dodam na kraju kašiku maslinovog ulja, da mi još poboljša ukus.

Ako vam od ručka ostane malo sipica sutradan možete skuvati malo pašte i dodati sipicama. 

Sipice sa graškom zagrejte na srednjoj vatri.

Paštu skuvajte “al dente”.

Odvojite malo vode u kojoj se kuvala pašta sa strane.

Procedite paštu i odmah dodaje sipicama.

Sve na vatri dobro promešajte, eventulano dodajte par kašika vode u kojoj se kuvala pašta, neka baci jedan ključ, da se sve lepo sjedini i možete da servirate ručak od prethodnog ručka.






Нема коментара:

Постави коментар