среда, 22. мај 2019.

Knedle od džigerice

Pre par godina dok sam šetala Neimarom palo mi je na pamet da potražim kuću tatinih prijatelja. Tetka Sofija i čika Nikola imali su prelepu staru vilu na Neimaru i divno, veliko dvorište u kojem sam se ja sa uživanjem igrala. Sad kad se setim tetka Sofija mi je bila neki rod sa mamine strane, šta i kako ne sećam se više. Uopšte cela mamina rodbina, nije bila baš u nekim idiličnim odnosima, kao druge familije. Kad se setim boravka u njihovoj kući, setim se i tetka Sofijinih pilećih supica sa kuvanim bubcima i supa sa knedlama od džigerice. Moja mama nikada nije u supe stavljala bubce i knedle od džigerice i to mi je bilo vrlo neobično. Kako mama nije bila više živa, nisam mogla ništa ni da je pitam, kako i zašto, ali sam zato kod tetka Sofije te supe vrlo rado jela. Sećam se i moj oca koji je stajao na vratima kuhinje i žalio se tetka Sofiji: "Vidi kako lepo jede, a kod kuće ništa neće da pojede".Na žalost kako sve u životu prolazi, tako je sada na mestu gde je bila prelepa stara vila iznikla nova zgrada sa stanovima. Malo me žacnulo nešto u srcu, al onda shvatim da mi uspomene niko ne može uzeti. Njih dovoje odavno više nisu među nama, ali ih se uvek rado setim



Sastojci:


250 g. pileće, teleće ili jagnjeće džigerice (moja kombinacija je bila pileća džigerica i pileća srca, tako mi je bilo u pakovanju koje sam kupilia)
1 supena kašika masti
1 glavica crnog luka
2 jaja
biber, so
peršun
2 supene kašike prezle

Priprema:


Na 1 supenoj kašici masti propržiti 1 glavicu sitno seckanog crnog luka, dok luk ne svene.

Ostaviti da se luk prohladi.

Džigiericu očistiti od žilica i iseckati na sitno u multipraktiku.

U šerpu sa lukom dodati džigericu, dva žumanca, sitno seckani peršun, so, biber.

Sve promešati. 

Umutiti sneg od 2 belanca sa trunom soli.

Dodati smesi od džigerice, mešati prevrćući smesu od gore na dole da se belanca ne raspadnu i na kraju dodati i 2 supene kašike prezle.

Kafenom kašičicom vaditi knedle i spuštati ih u vrelu supu i kuvati ih dok ne omeknu.




Нема коментара:

Постави коментар