петак, 16. јул 2021.

Gaspačo španska hladna čorba od paradajza

Ove godine sam rešila da isprobam hladne čorbe. Ovo je nadaleko poznata Španska čorba od paradajza i povrća. Vrlo se brzo sprema, ekonomična je i izuzetno osvežavajuća. Svaka porodica u Španiji ima svoj način kako pravi ovu čorbu, sastojci se mogu menjati u količini, ali osnovni sastojci koje sadrži svaka ova čorba su paradajz, hleb, crni luk, beli luk, zelena paprika, krastavac i sirće. Ja sam napravila ovakvu čorbu prilagodivši je našem ukusu i vrlo sam zadovoljna




Sastojci:


700 g. paradajza

50 g. starog hleba

30 ml. maslinovog ulja

15 ml. vinskog sirćeta (sirće koje ja koristim je od 6%, ako koristite naše sirće od 9% dodajte manju količinu od predviđene, a zatim, ako je potrebno na kraju kada sve umutite, probajte i eventulano dodajte još malo. Ne valja da je čorba jako kisela

1/2 krastavca

1 zelena paprika roga

1/2 glavice crvenog crnog luka ili 1 mladi crni luk bez zelenog dela

1 čen belog luka, ako je manji onda 2

so, biber

ljuta aleva paprika (to sam ja dodala po našem ukusu)


Priprema:


Paradajzu otklonite središnji zeleni deo i ceo ga bez ljuštenja iseckajte.

Hleb potopite u vodu.

1/2 krastavca oljuštite, iseckajte.

Iseckajte i 1/2 glavice crvenog crnog luka ili 1 mladi beli luk, bez zelenog dela.

Papriku očistite od semena i iseckajte.

Ocedite hleb od vode.

Beli luk oljuštite.

U činju stavite svo povrće, oceđen hleb, dodajte, sirćeta, maslinovog ulja, malo soli i bibera.

Sve usitnite mini pimerom.

Probajte i dodajte još po potrebi soli, bibera ili sirćeta ako je potrebno.

Poklopljeno stavite u frižider da se dobro ohladi.

Pre služenja obično se isecka malo paprike, krastavaca i crnog luka, stavi u zasebne činijice i svako sebi dodaje ili ne dodaje ono što želi u čorbu.


Нема коментара:

Постави коментар