петак, 6. јануар 2023.

Slana torta

Osnova za ovu slanu tortu je slani patišpanj, koji je savršen za slane torte. Pridržavajte se recepta do svakog slovca i neće biti problema. Ja sam tortu filovala po trenutnoj inspiraciji, vi je možete filovati sa čim god želite, tunjevinom, dimljenim lososom, ruskom salatom, salamom, sirevima, maslinama, leti paradajz, krastavci





Za slani patišpanj:


6 jaja srednje veličine, jaja bez ljuske bi trebalo biti težine 330 g. - može i 10 g. više ili manje nije problem

5 g. soli

30 g. šećera

160 g. brašna tipa “00”


I Fil:


250 do 300 g. ajvara

100  g. belog  sira

2 tvrdo kuvana jaja


II Fil:


600 g. krem sira

100 g. majoneza

1 kašičica senfa


Priprema:


U vanglu od miksera stavite jaja, so i šećer. Mutite narednih 20 minuta. 

Na mom mikseru imam 6 brzina plus turbo, ja sam ih mutila na 4. 

Videćete kako jaja dobijaju mućenjem na volumenu. 

Da proverite da li su jaja dobro umućena podignite kao ja na slici dole i ako se deo mase ovako zadržao na žici to je to. 



Brašno dodajte iz tri puta.

Stavite prvi deo brašna na cediljku, protresite, kao kad sejete brašno i okrećite ručnom žicom za mućenje, polako od gore kaa dole, da se ja ne razmontiraju. 

Tako uradite sa ostatkom brašna, osigurajte de da je svo brašno apsorbovano, nemojte ništa raditi na brzinu, jer može da vam se desi da nije sve lepo izmešano. 

Okrugli pleh za torte prečnika 22 cm. premažite puterom, pospite brašnom i otresite višak brašna. 

Izlije masu u pleh, poravnajte i okrećite pleh malo u krug, u smeru kazaljke na satu par puta, da se masa svuda lepo rasporedi. 

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 175 stepeni 30 do 35 minuta. Videćete da je gotovo  će se stranice patišpanja odvoje od ivice pleha. 

Izvadite patišpanj iz rerne i ostavite ga da se potpuno ohladi. 

Skinite stranice pleha, oštrim nožem presecite patišpanj na tri dela.





I fil:


Ajvar i parče sira, mere su odokativne, po ukusu. 

Istinite sir i pomešajte sa ajvarom.

Prvu koru premažite filom. 

Dva kuvana jaja isecite na kolutove i rasporedite ih po filu. 

Preko stavite drugu koru, malo pritisnite, da se poravna. 


II fil:


Promešajte krem sir, majonez i senf.


Dodaci:


Šnite sira trapista, ementalera šta god volite, može i seckano, mere odokativne

Praška šunka, može i dimljeni šunka sitno seckana mere odokativne

Par lista zelene salate 

Kiseli krastavčići

1 tvrdo kuvano jaje


Priprema:


Krem sir, majonez i senf pomešajte i polovinom kreme premažite drugu koru.

Odozgo poslažite na tanke šnite sečen trapist, ementaler, šta god vam se sviđa. 

Preko krem sira namackajte 1 supenu kašiku kreme od krem sira, sasvim malo, čisto da bi šunka mogla odozgo da se zalepi. 

Odozgo rasporedite sitno sečenu šunku. 

Ako vam je lakše možete iseći i kačkavalj na sitno, pomešati sa šunkom i rasporediti preko.

Ja sam stavila više vrsta kačkavalja, sa bi mi ukus bio bogatiji. 

Preko stavite treći deo patišpanja, opet blago pritisnite, da se poravna. 

Meni je trebalo nešto krckavo, pa sam sitno iseckala par listova zimske zelene salate i stavite u drugi deo kreme sa krem sirom. 

Premažite tortu odozgo i sa strane. 

Odozgo sam stavila kolutove kiselih krastavčića i sitno seckano bareno jaje.. Možete staviti i masline odozgo.

Нема коментара:

Постави коментар