понедељак, 27. јул 2020.

Fokača iz Pulje

Ako se do sada niste susreli sa fokačama, grdno ste pogrešili. Pored pica i pancerota, one su još jedan specijalitet iz vrsta slanih peciva u italijanskoj kuhiji. Evo odmah kad sam kod teme da razjasnim i jednu nedoumicu koju sam čula kod nekih mojih prijatelja. Naime rasprava se povela, da li pica ili fokača trebaju da budu tanke ili debele. Odgovor je kako god hoćete i kako više volite. Razne regije u Italiji imaju svoja pravila pripeme, jela sam i deblje i tanke kao flis papir. Ova fokača je na primer obaezno deblja, ali neke druge pice i fokače mogu biti i višlje i tanje, sve je stvar ličnog ukusa i regiona iz kog potiče recept i to nije nezanemarljiv detalj, ako se želi da se poštuje tadicija. Ova fokača je iz regiona Pulje, tačnije iz grada Barija, a razlikuje se od ostalih fokača, ne samo u sastavu, već i po paradajz trešnjicama i maslinama, koje se nalaze na vrhu testa i prosto vas mame da iz probate



Sastav:


200 g. kuvanog krompira
500 g. brašna ili (ako imate mogućnosti da imate italijanska brašna ide 200 g. mekog brašna tipa "0" i  300 g. semola rimacinata di grano duro- što je ustvari fino mleveno bašno od durum pšenice)
15 g. svežeg kvasca
1 kafena kašičica šećera
10 g. soli
3 dl. mlake vode
3 supene kašike maslinovog ulja za testo+ za premazivanje pleha
10 paradajz trešnjica
crne ili zelene masline bez košpica
origano

Priprema:


Skuvajte krompir težine 200 g. 

Kada je skuvan ostavite ga da se potpuno ohladi, a zatim ga izgnječite kao za pire.

Prosejte brašno i dodajte joj so.

U 3 dl. mlake vode razmutite 12 g. kvasca sa 1 kafnom kašičicom šećera.

U brašnu napravite udubljeje, dodajte 200 g. izgnječenog krompira,+ 3 supene kašike maslinovog ulja, uspite vodu sa kvascem i sve mešajte, dok se ne napravi glatka masa. 

Masa će vam biti dosta žitka i neće moći da se mesi na dasci, pa vam je moj savet da je obrnete mikserom jedno 10 minuta.

Ostavite testo da narasa dok ne udupla veličinu.

Kada je testo naraslo nauljite dobro okrugli pleh prečnika 32 cm maslinovim uljem, tako da imate tanki sloj maslinovog ulja na površini pleha. Ja nisam merila koliko sam ulja korisila, odokativno sam stavila, ali fokača mora da ima ulja, takvo je testo, a ono će se apsorbovati tokom stajanja i pečenja.  

Poravnajte a pritiskajući prstima i prelijte sa maslinovim uljem i po površini. 

Pospite origana po površini.

Paradajz trešnice isecite na pola i ubadajte u testo, ali ne da budu sasvim u testu, već samo malo da zađu.

Isto uradite i sa maslinama.

Neka vam još narasta dok vam se greje pećnica.


Zagrejte pećnicu na 220 stepeni i u trenutku kada je dostigla temperaturu stavite da se peče fokača i temperaturu smanjite na 200 stepeni.

Pecite bez uporebe ventilatora negde o 30 do 40 minuta, zavisi od vaše pećnice, treba lepo da vam porumeni na površini i sa strana.

Neka vas ne buni ja nisam imala dovoljno veliki pleh, pa sam istu stavila u manji, zato je moja fokača ispala malo višlja nego što bi trebalo.


Нема коментара:

Постави коментар