уторак, 13. октобар 2020.

Gatto Napoletano

Opet je šef Gennaro Esposito u mojoj kuhinji. Beskrajno sam zahvalna to tom velikanu u kuhinji, koji bez imalo kompleksa i tajni deli sa nama svoje umeće. Gato je vrlo popularno nacionalno jelo u Napulju. Nastalo je još u 18. veku, pod uticajem francuke kuhinje i kad sam ga pravila odmah sam mislila na moju drugaricu Maju, koja eto obožava krompir, ali meso i ne baš. Majo moja ovde krompira ima kolko hoćeš, a od mesnatog je malo šunke i sira pa uživaj.



Sastav:

1 kg. krompira

3 jaja

100 g. putera

100 g. Parmigiano Reggiano - parmezana rendanog

250 g. mozzarelle, ili ako imate dimljeni provolone sir ili nekog drugog ne mnogo jakog topljivog sira

250 g. salame obične ili pikantne tipa Napoli ili šunke, ili mortadele ili sveže kobasice. Evo sad mi pade na pamet, moglo bi da dobro dođe malo kulena unutra.

so, biber

30 g. prezle 

20 g. maslinovog ulja


Priprema:

Krompir skuvajte u slanoj vodi, oljuštite i propustite kroz pasirku, kao kad pravite krompir pire.

Ako želite da koristite sveže kobasice, prvo im sknite opnu, usitnite ih i propržite na malo maslinovog ulja.

Ostavite da se krompir prohladi, da ne bude vreo, čisto zbog žumanca, da ne dobijete kajganu.

Krompiru dodajte 50 g. putera sečenog na kokice,  vrlo malo soli, 100 g.rendanog parmezana, malo bibera i 3 žumanca, uz dodatak malo belanca. Znači kad budete odvajali žumanca od belanca, nemojte baš biti striktni da uklonite i poslednju kap belanca.

Mešajte dok se sve ne sjedini, a puter ne otopi. Ako vam je masa mnogo čvrsta razredite je sa dve supene kašike mleka.

U zavisnosti šta ste odabrali od sireva i salama isecite na tanje kriške. 

Pleh, moj je bio veličine 24 x 18 cm dobro namastite puterom i pospite prezlom.

Odvojite masu od krompira na dva jednaka dela.

Stavite prvi red krompira na dno, lepo poravnajte, a odozgo poslažite prvo mesni deo, a preko toga i sir.

Preklopite sve drugom polovinom krompira.

Sve lepo poravnajte i premažite gornju koru sa 20 ml. maslinovog ulja.

Preko toga naspite ostatak prezle i na prezlu stavite puter sečen na listiće, da dobijete lepu koricu kad vam se bude ispeklo.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnii na 170 stepeni 30 minuta.

Kada je pečeno, izvadite iz rerne i ostavite da odmori jedno 10 minuta, a zatim servirajte.







Нема коментара:

Постави коментар