петак, 11. децембар 2020.

Suva pita

Suva pita je jedna od mojih omiljenih pita sa orasima. Za sve vas koji do sada niste čuli za suvu pitu, ova pita se razlikuje od baklave, jer ne pliva u agdi kao baklava, već je suvkasta, a opet sočna. Ovo je jedan stari recept, koji sam pronašla ispisan na jednom papiru, nepoznatog autora. Prvi put sam pravila ovu pitu i izuzetno mi se svidela, iz razloga što nije preslatka, kako to često zna da bude sa baklavama, kada se pretera sa šećerom u agdi. U ovoj hrskavoj, suvoj piti kako joj i samo ime kaže osetićete ukus oraha u svakom zalogaju. Ova verzija je posna, a u nekom od sledećih postova biće i mrsna varijanta. 




Sastav:

750 g. tankih kora za pitu
2 dl. ulja
750 g. mlevenih oraha
250 g. šećera
1 limun rendana korica
200 g. suvog grožđa
vanilin šećer

Agda - sirup:

500 g. šećera
1 limun isečen na kolutove
štapić cimeta

Kako je ovo velika količina za veliki pleh, ja sam za svoju dušu radila i manju količinu ukupno 1/3 od gore navedene količine. Ako želite da udovoljite sebi i napravite manju količinu evo i mera.

Mere za 1/3 gore navedene suve pite za pleh veličine 32 x 20 cm. 

Ovo je veličina pleha u kome sam je ja pekla, znači više manje to je to,

250 g. tankih kora za pitu
65 ml. ulja
250 g. mlevenih oraha
83 g. šećera
malo rendane korice od limuna
65 g. suvog grožđa
malo vanilinog šećera 

Agda - sirup:

166 g. šećera
par kolutova limuna
malo vanilin šećera
štapić cimeta

Priprema:

Pomešati mlevene orahe, rendanu koricu od limuna, šećer, vanilin šećer i suvo grožđe.

Kao prvo morate iseći kore u veličini pleha u kome ćete je peći. Vodite računa da suva pita mora imati više slojeva. Ja u pakovanju od 750 g. imam 18 kora. 

Tih 18 kora sam podelila u 6 grupica od po tri kore, punjenje od oraha u 5 jednakih delova.

U čašu stavite ulje i četkicom prvo premažite dno pleha, stavite prvu koru, premažite je blago sa uljem, zatim drugu koru koju takođe premažite uljem, a na treću koru stavite mešavinu od mlevenih oraha.

Zatim ponovo krenite da slažete kore na isti način, sve dok ne utrošite sav materijal, računajući da na vrhu trebaju da vam budu zadnje tri kore.

Pitu zatim isecite u plehu na kvadrate ili rombove.

Pecite je u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni 30 do 40 minuta.

Posle 20 minuta pogledajte, ako vam je površina lepo porumenila prekrijte alu folijom i nastavite pečenje do kraja.

Za to vreme napravite agdu za prelivanje pite.

U šerpicu stavite šećer, prodrmajte da vam se šećer izravna i nalijte vode toliko da vam bude pola prsta iznad površine šećera.

Dodati štapić cimeta, vanilin šećer i isečene kolutove limuna.

Staviti da se kuva i od trenutka kad baci prvi ključ, smanjiti vatru na najnižu i kuvati na tihoj vatri narednih 20 minuta.

Pečenu pitu izvaditi iz rerne, temperaturu u rerni smanjiti na 100 strepeni.

Za to vreme pitu pažljivo kašikom zaliti agdom i vratiti u pećnicu da se osuši još 15 minuta na 100 stepeni.

Gotovu pitu izvadti iz rerne i poslužiti tek sutradan.







Нема коментара:

Постави коментар