петак, 25. децембар 2020.

Hobotnica alla Barese

Recept za ovaj divan i jednostavan način pripreme hobotnice sam videla u jednoj emisiji gospođa koje čuvaju od zaborava tradicionalne recepte svog kraja. Ja nisam baš neki stručnjak za ribu, prepuštam maestriju pripreme ribe onima koji su odrasli sa ribom i koji je poznaju u dušu. Ovaj recept je tako jednostavan, a izuzetno ukusan da mogu i početnici da ga pripreme i ja vam ga najtoplije preporučujem


 Sastav:


5 do 6 manjih hobotnica ukupna težina oko1 kg.

3 čena belog luka

1 kapula - crveni crni luk

paradajz trešnjica za 18 manjih ili 12 većih ( ja sam računala da za svaku hobotnicu imama 3 manja ili 2 veća paradajza trešnjice)

možete dodati vrlo malo maslinovog ulja, mada nije obavezno

peršun odokativno


Priprema:

Prlikom kupovine hobotnica morate znati da su hobotnica i muzgavci sličnog tela, ali sem što su hobotnice mnogo veće od muzgavca, hobotnicu ćete lako kao laik prepoznati i po tome što na svojim krakovima ima po dva reda pipaka, za razliku od muzgavca koji ima samo jedan red pipaka. 

Neka vam vaš prodavac ribe očisti hobotnice. Ja sam već imala u pakovanju očišćene. Ako niste do sada čistili hobotnice, potrebno je da izvadite središnje zub, koji se nalazi u centru, na mestru gde je ova rupica u sredini, tako što ćete pritiskati kao kad cedite bubuljicu i on će sam izaći, ako ne onda uz pomoć noža.

Potrebno je da ispraznite kesicu, koja se nalazi sa druge strane i u kojoj se nalaze unutrašnji organi, tako što ćete je izvrnuti kao čarapu i izvaditi sve što se nalazi unutra.

Na kaju joj izvadite oči, znam da je to mnogima najodvratiji deo, ali mora da se uradi.

Za ovo jelo je najbolje koristiti zemljanu posudu, ja je nisam imala, pa sam koristila šerpu.

Na dno posude stavite hobotnice, preko njih beli luk sečen na listiće, preko toga kapulu sečenu na listiće i izlistanu, preko toga trešnica paradajz ucelo i preko paradajza seckan peršun.

Možete dodati vrlo malo maslinovog ulja, mada nije obavezno.

Sve poklopite i stavite na srednju vatru.

Od momenta kada proključa, videćete da su hobotnice već polako puštaju svoju vodu, kuvajte narednih 45 minuta do sat vremena. Važno je da celo vreme bude polopljeno, kako bi se hobotnice kuvale u svom soku.

Probajte viljuškom da vidite da li je hotobicnica kuvana, ako jeste ulaziće vam viljuška ko u puter. Al sam slikovita.

Ovo jelo se može jesti bez ičega, sa umakanjem domačeg hleba, možete poslužiti kuvan krompir, mi smo sa njom servirali paštu.

Dakle stavite paštu da se kuva.

Hobotnice izvadite iz sosa i ostavite u tanjir sa strane.

Paštu stavite da se kuva i skinite je sa vatre dva minuta pre predviđenog vremena utisnutog na pakovanju.

Odvojite sa strane pola čaše vode u kojoj se pašta kuvala, a ostalo procedite.

Proceđenu paštu stavite u sos, promešajte, dodajte ako je potrebno vodu u kojoj se pašta kuvala i dokuvajte paštu još 2 minuta.

Servirajte.





Нема коментара:

Постави коментар