петак, 8. март 2019.

Kararmelizovane narandže

Dragi moji, ako volite Jafa keks, ovo je pravi slatkiš za vas. Ja sam ga pravila sa čokoladom za kuvanje, a vi ga možete napraviti kao ja ili dovršiti sa belom, mlečnom ili čokoladom sa lešnicima. Bilo da ga koristite kao slatku grickalicu ili kao dekoraciju nekog ludog kolača, u svakom slučaju neodoljivi su 



Sastojci:


3 narandže po mogućnosti one bez semenki i neprskane
180 g. šećera
60 g. čokolade za kuvanje, 
60 g. bele čokolade
60 g. mlečne čokolade
lešnici, bademi, orasi, suvo grožđe, suve brusnice

Priprema:


Narandže operite i prosušite.

Svaku naradnžu isecite na okrugle kolutove debljine 1/2 cm, stim što čete krajeve sa puno kore i malo mesa od narandže odbaciti. Ako vaše narandže imaju košpica izvadite ih pažljivo.

U šerpu koja treba da bude malo šira, a plića stavite 180 g. šećera i 180 g. vode. 

Stavite da se kuva voda sa šećerom i od momenta kada proključa kuvajte 3 minuta.

Zatim smanjite vatru, dodajte kolutove narandži i ostavite da krčka ceo sat, na tihoj vatri. Vatra ne sme biti jaka, jer će se u suprotnom narandže raspasti.

Povremeno okrenite narandže, videćete da će na kraju postati sjajne, a agde u kojoj su se kuvale će skoro nestati.

Uzmite jedan po jedan kolut narandže, sačekajte da otkaplje višak agde i slažite ih na pleh od rerne obložen papirom za pečenje. 

Zagrejte rernu na 120 stepeni, uključite ventilator i sušite naradnže naradnih 30 do 40 minuta. 

Kad su se naradnže lepo prosušile u rerni izvadite ih i ostavite ih da se prohlade.



Za to vreme dok se narandže hlade iseckajte na sitno lešnike, bademe, orahe šta god vam je želja. Ja sam imala malo lešnika, badema i suvih brusnica.

Čokolade otopite u mikrotalasnoj pećnici ili na pari. Ja sam koristila mikrotalasnu, jer mi je bio brže.

Pripremite rešetku gde ćete odlagati narandže.

Svaku narandžu umočite do pola u istopljenu čokoladu, sačekajte da otkaplje višak čokolade, pospite sa suvim voćem i odložite na rešetku.


Kada se potpuno prosuše možete ih sačuvati koji dan u frižideru u plastičnoj kutiji sa hermetičkim poklopcem.


Нема коментара:

Постави коментар