недеља, 8. август 2021.

Knedle sa kajsijama

Knedle sa kajsijama, nisam ni pomisliti mogla da bi to mogao da bude poduhvat. Ne radi samog načina pripreme, već je problem naći malene kajsije. Sada su sve kajsije velike, čak i vrlo velike, tako da kada bih od njih napravila knedle više bi ličilo na volovsko srce nego na knedle. No sreća me poslužila i ja se požurih brže bolje da mi prilika ne promakne. Testo je divno, a kajsije ko kajsije, ravnih im nema u svim kolačima




Za 15 knedli je potrebno:


500 g. krompira

125 g. brašna + za mešenje

1 jaje

15 g. griza

30 g. putera

malo soli


Za punjenje:


Naravno 15 manjih kajsija

15 kocki ili 15 kašičica šećera, ako kajsije nisu slatke


Za valjanje:


80 g. prezle 

80 g. putera

šećer u prahu


Laganija verzija:


prezle

šećer u prahu


Priprema:


Skuvati krompir i ostaviti ga da se malo prohladi.

Oljuštiti i dva puta protresti kroz pasirku.

Brašno prosejati, da ne bi bilo grudvica.

U krompir staviti jaje, brašno, puter, griz malo soli i 1 jaje.

Umesiti testo koje je dosta mekano. 

Ostaviti testo u frižideru pola sata.

Zatim na dobro pobrašnjenoj dašci lagano premesiti testo, napraviti valjak i podeliti ga na 15 jednakih delova, ja sam to izmerila vagom.

Zasecite svaku kajsiju, izvadite košpicu i ako nije dovoljno slatka u unutrašnjost stavitte ili 1 kocku šećera i li 1 kašičicu šećera i ponovo je preklopite, kao kad je bila cela.

Svaki deo testa, malo rastanjite, stavite na dlan, uvijte testom kajsiju i napravite lopticu.

Tako uradite sa svih 15 kajsija.

Stavite veći lonac sa vodom da proključa.

Kada je proključalo stavite knedle da se kuvaju. Ja sam to radila u velikoj šerpi u dve ture.

Od trenutka kada su knedle isplivale na površinu kuvajte iz na umerednjoj vatri 15 minuta.


Za to vreme pripremite prezle:


Prvi način:


Otopite puter i na njemu propržite prezle. Sklonite sa vatre i stavite u tanjir.


Drugi način:


Na teflonskom tiganju prepržite prezle, dok se ne zarumene, a zatim ih brzo prebaciti u duboki tanjir, jer će i kada ih skinete sa vatre od topline tiganja nastaviti da tamne, pa može da se desi da vam zagore.

Svaku kuvanu knedlu uvaljajte u prezle i ostavite da se ohlade.

Pred služenje iz pospite šećerom u prahu i cimetom po želji.





Нема коментара:

Постави коментар