недеља, 26. септембар 2021.

Patin rolat od spanaća

Ovo je rolat od spanaća gospođe Spasenije Pate Marković. Patin kuvar, zbirka starinskih recepata. Ustvari ovo je samo korica, punjenje je trebalo da bude sa keljom, meni se to baš nešto nije svidelo, pa sam ga punila onako kako mi to najviše volimo. Doduše kod svih rolata, kada je korica dobra, punjenje može biti i ovako i onako. Rolat je vrlo sočan i blagog ukusa. Pravila sam duplu meru, malo sam izmenila količine i sastav, ali to sam i napomenula dole u samom opisu recepta i vrlo sam zadovoljna



Sastav za koricu:


100 g. masti, može i puter, ja sam koristila 1/2 običnog + 1/2 maslinovog ulje, jer puter ne smem da koristim zbog muža

60 g. brašna

250 ml. mleka

400 spanaća - u originalnom receptu bi trebalo da ide 1 kg. spanaća, što se meni učinilo previše, pa sam smanjila na manje od pola, eto to je moja izmena.

6 jaja

1 kašičica soli

biber


Za punjenje:


400 do 500 g. krem sira, može i sremski

svež peršun  - moj dodatak

sveži vlašac - moj dodatak

200 g. praške šunke


Priprema:


Spanać skuvajte u vodi, ocedite od viška vode i sitno iseckajte.

Ako koristite zamrznuti spanać poparite ga vrućom vodom i stavite ga da se ocedi, a zatim ga višak vode istisnite rukama.

Dok vam se cedi spanać napravite koricu.

Istopite puter ili mast, kada se zagreje dodajte brašno, upržite ga, a zatim dodajte i mleko. Napravite klasičan bešamel, koji je videćete dosta gust.

Ostavite bešamel da se ohladi. 

Kada se bešamel ohladio dodajte 1 celo jaje, so, mešajte, kada vam se upije jaje, počnite da dodajajte jedno žumance, mutite, dok se ne apsorbuje žumance i tako dok ne utrošite ostalih 5 žumanaca.

Dodajte i spanać i sve dobro promešajte.

Na kraju umutite sneg od ostalih 5 belanaca i polako dodajte smesi.

Ostatak belanca ubacite i prevrćite masu od gore ka dole, da vam se belanca ne razmontiraju.

U pleh od rerne stavite masan papir za pečenje i po njemu lepo rasporedite masu za koricu.

Pecite u prehtnodno zagrejanoj pećnici na 175 stepeni 15 minuta. Probajte i čačkalicom, možda će vama biti potrebno koji minuti više. Korica gornja mora ostati svetla, ne treba da potamni, a opet da bude pečena.

Izvadite testo iz rerne položite ga na krpu i uvijte je. Klasični postupak prilikom pripreme rolata.

Za to vreme isecite sitno peršun i vlašac, ako vam se ne sviđa možete ovo i da izstavite.

Razmutite malo krem si i isecite šunku na kriške, tanje, ali ne kao flis papir.

Kad vam se korica ohladila odmotajte je, premažite krem sirom, stavite odozgo šunku i uvijte u rolat. I ovde važi pravilo kao i kod svakog rolata, da se ostavi prazno 1 cm. od ivica testa, jer će se one uvijanjem popuniti.

Staviti rolat u odgovarajuću kutiju za rolate sa poklopcem, ako je nemate, uvijte rolat u providnu foliju.

Stavite u frižider na par sati da se svi ukusi sjedine.

Secite na kriške i poslužite.



Нема коментара:

Постави коментар