уторак, 7. септембар 2021.

Ruska pita

Ovo je jedan starinski recept iz manine sveske. Izuzetno ukusan kolač pun oraha., meni se jako svideo, iako sam imala neke nedoumice dok sam ga pravila



Sastav za testo:


200 g. brašna

200 g. putera

150 g. šećera

1 jaje

rendana korica od 1/2 limuna moj dodatak


Za fil:


6 jaja

200 g. šećera

250 g. mlevenih oraha

vanilin

2 kašike mlevenog keksa ili prezle. Ja sam zaboravila da stavim i bilo mi je odlično i bez toga.


Priprema:


Izvadite puter iz frižidera, isecite na kockice, neka bude temperature, tek toliko da nije leden i tvrd.

Brašno prosejati.

Umutiti 200 g. putera sa 150 g. šećera,  zatim dodati 1 jaje, rendanu koricu od limuna i na kraju brašno iz dva puta, tako će se lakše i bolje apsorbovati.

Mesiti samo dok se ne upije svo brašno.

Testo izmeriti i podeliti ga na dva jednaka dela.

Ja sam ga oblikovala u kocke, da mi kasnije bude lakše, kada ga budem razvlačila oklagijom.

Uviti providnom folijom i staviti u frižider 1 do 2 sata, da se testo stegne.

Koristila pleh veličine 24 x 24, jer mi je sledeći koji sam imala bio mnogo veliki. Možete koristiti i malo, veći pleh, ili okrugao 22 - 24 cm, pa praviti sve kao tortu.


Priprema fila:


Umutiti sneg od 6 belanaca, dodati 200 g. šećera i mutiti dok se ne dobije masa kao za puslice.

Zatim dodati i vanilin i 6 šumanaca.

Sada varjačom polako dodati orahe i prevrtati smesu od gore ka dole, pazeći da ne razmontirate celu masu. 

Ja sam stavila celu smesu na u frižider dok sam razvijala testo i verovatno mi iz tog razloga nije bilo ni potrebnan mleveni keks ili prezla. 

Jedan deo testa stavite između dva papira za pečenje i razvijte testo veličine tepsije i papir sa testom vratite u frižider da se stegne na par minuta, dok razvijate drugi deo testa. 

Meni je najbolji način da iscrtam na poleđini papira konture pleha i onda razvijam testo. Tako znam da neću pogrešiti, niti da će biti manje, niti da ću imati viška testa.

Ja sam morala razvučeno testo da stavim u frižider, jer je bilo toplo radila sam ga u sred leta i testo mi je bilo jako mekano, a još brašna nisam htela da dodajem, htela sam baš da vidim kako će ispasti sa ovim odmerom putera i brašna.

Za to vreme uzmite drugu polovinu testa, isto kao i prvi deo testa na masnom ppapiru razvijte oklagijom veličine pleha i stavite ga na dno poleha.

Sada sipajte fil preko testa, rasporedite ga ravnomerno i preko fila stavite koru koja vam je stajala u frižideru.

Ako vam je kora mnogo kruta, sačekajte da omekša na sobnoj temperaturi par minuta.

Peći u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni 45 minuta.

Pečen kolač ohlađen posuti šećerom u prahu.


Moj zaključak posle svega:


Plašila sam se za testo, jer je bilo jako mekano, da li će biti dobro kada se ispeče. Testo je prelepo, lagano kada se ispeče, ne treba mu više brašna uopšte. 

Kolač uprkos šećeru uopšte nije puno sladak.

Sve u svemu ulazi na velika vrata u omiljene kolače.


1 коментар: