недеља, 26. новембар 2023.

Ruske štanglicee

Ruske štanglice su starinski recept nađen u maminoj svesci. Ove štanglice su preukusne, na oko nisu baš lepe, jer u sastav ide samo dva kašike brašna, masnoća nema, pa ne ma za šta da se drži. Ješćete ih slatko i oblizivati lepljive prste. Dakle nemojte de obeshrabriti, ako ste navikli da kod sitnih kolača imate štanglice “sve pod konac savršene”, obavezno napravite i ove štanglice nećete zažaliti. Da kamuflirate gornju koricu koja se lomi prilikom sečenja možete ih pre sečenja posuti šećerom u prahu, kakaom i cimetom, sve to nekako izmešano




Sastav:


4 jaja

250 g. šećera, meni je bilo mnogo slatko, pa ću sledeći put smanjiti šećer  na 200 g. 

2 kašike brašna

3 štangle rendane čokolade, to je 75 g. 

250 g. oraha isečenih na šrapiće

150 g. suvog grožđa, mogu i suve brusnice


Priprema:


Umutiti penasto jaja sa trunkom soli, dok ne postanu penasta i lepo narastu.

Sipati i brašno i rendanu čokoladu. Ako vas mrzi da je rendate usitnite čokoladu, izlomite je na kockice stavite u seckaljcu i dobićete rendanu čokoladu.

Na kraju dodajte orahe i suvo grožđe. U receptu nije pisalo da se suvo grožđe prethodno potopi u mleko ili rum, pa nisam ni ja i mislim sa nije bilo ni potrebe. Takođe nisam imala suvog grožđa, već suvih brusnica, što je na kraju ispalo super, uzevši u obzir da je kolač za moj ukus dosta sladak, a brusnice nisu toliko slatke koliko i siuvo grožđe. 

Pleh za pečenje moj je bio 25 x 25 cm. obložite papirom za pečenje, uspite masu, poravnajte i pecite na umerenoj temperaturi, ali ne dugo, tako piše u receptu. Ja sam ga pekla u prethodno zagrejanoj pećnici na 165 stepeni oko 40 minuta. Probajte i sa čačkalicom. 

Ostavite ga da se potpuno ohladi, pa onda secite.

Divan uz čaj ili kafu. 

Eto to bi bilo to, smanjila bih zaista šećer, jer ne volim mnogo slatko, a kamuflirala sam gornju goricu sa malo šećera u prahu, cimeta u gorkog kakaa. 





Нема коментара:

Постави коментар