понедељак, 19. март 2018.

Papula

Papula je jelo koje vodi poreklo još iz starih vremena. Kažu da je bilo omiljeno jelo Karađorđa, a pominje se i kod Janka Veselinovića u romanu Hajduk Stanko. Pored prebranca, pihtija od boba, punjenih suvih paprika i posne sarme, bilo je glavno jelo u vreme posta kod moje tetka Živke i jedno od jela mog detinjstva. Skoro sam ga i zaboravila dok ga u jednom postu nije pomenula Svetlana Đukanović "Vikend kuvarica". Ovo je moja verzija papule, malo izmenjena, ali promene ću vam naglasiti, tako da će jelo ostati originalno. 



Sastojci:


400 g belog pasulja
2 glavice crnog luka približno 300 g
2 dcl ulja običnog (ja sam koristila maslinovo ulje)
4 čena belog luka
2 supene kašike aleve paprike
biber ili ljuta aleva paprika po ukusu
so
tucana aleva paprika
list lovora - moj dodatak
grančica ruzmarina - moj dodatak

Priprema:


Pasulj veče pred kuvanje potopiti u vodi, tao da imate bar dva prsta vode iznad pasulja.

Sutradan ocediti vodu, staviti pasulj da se kuva.

Od kad proključa voda, kuvati pasulj 10 minuta i procediti ga.

Naliti pasulj novom vodom, dodati soli, grančicu ruzmarina i list lovora.

Kuvati pasulj dok ne bude potpuno skuvan.

Skuvan pasulj procediti, baciti ruzmarin i lovor, a vodu ne bacati, već odvojiti sa strane.

U tiganj naliti 2 dcl. ulja. 

Iseckati sitno 300 g crnog luka to je od prilike 2 glavice zavisi od veličine i propržiti ga na tihoj vatri dok ne svene.

Kada je skoro pržen dodati 4 čena belog luka isečenog na listiće.

Kada je beli luk pustio miris, dodati 2 supene kašike aleve parpike.

Sve promešati i skinuti sa vatre.

Kada se aleva paprika rastvorila, dodati pasulj i početi da ga gnječite viljuškom uz dodavanje malo vode u kojoj se pasulj kuvao.

Vratiti pasulj na vatru.

Pasulj nemojte nipošto usitniti mini pimerom, jer to onda neće biti papula, već pire od pasulja. Ne mora biti usitnjen do perfekcije.

Sve propržite, dodajte ljute aleve paprike i soli ako je potrebno.

Prilikom serviranja odozgo pospite malo tucane aleve paprike.

Papulu možete jesti kao posebno jelo ili kao prilog pečenoj ribi ili mesu. 

Нема коментара:

Постави коментар