субота, 17. март 2018.

Pekmez od jabuka sa suvim grožđem i pinolima

Ovo je jedan vrlo lep pekmez koji miriše na cimet. Može biti odličan dodatak kod pravljenja kolača ili filovanja palačinki.



Sastojci:


1,2 kg jabuka reneta
400 g šećera
70 g suvog grožđa
50 g pinola
sok od 1 limuna
2 kafene kašičice cimeta 
čašica ruma 

Napomena: 


Ako baš ne volite cimet, nemojte ga dodavati, verujem da će biti ukusan i bez cimeta. Ja volim cimet i meni je ovakav savršen.


Priprema:


Stavite 70 g suvog grožđa da se natapa u  jednoj čašici ruma.

Jabuke oljuštiti, iseći na četvrtine i očistiti ih od semena i središnjeg dela.

Iscediti sok od 1 limuna i staviti u šerpu u kojoj ćete kuvati pekmez. 

Jabuku iseći na kockice i stavljati u šerpu sa limunovim sokom, stalno mešajući da vam jabuke ne pocrne.

Kada ste sve jabuke iseckali, stavite šerpu na jaču vatru. 

Od trenutka kada masa sa jabukama proključa, smanjite vatru na srednju jačinu i kuvajte 30 minuta stalno mešajući.

Po proteku 30 minuta počnite polako da dodajete 400 g šešera. Nemojte odmah sipati sav šećer. 

Kada ste dodali sav šećer nastavite da kuvate pekmez još 30 minuta stalno mešajući.

Videćete da su vam se skoro sve jabuke raspale.

Skloite masu sa vatre i izmiksajte sav sadržaj u kašu mini pimerom. Nemojte nikako preskakati ovaj deo, iako vam se čini da su se skoro sve jabuke raspale. 

Usitnjavanjem mini pimerom videćete da će se cela masa pretvoriti u svilenkastu, kao da imate komad svile u šerpi. Znam da asocijacija nije primerena, ali meni je svila bila prva asocijacija kad sam je videla pekmez.

Vratite pekmez na vatru i dodajte 50 g pinjola i namočeno suvo grožđe sa sve rumom i 2 kafene kašičice cimeta. 

Nastavite da kuvate, sve dok ne dobijete željenu gustinu. Ja sam se vodila onom starom izrekom  da kada se povuče varjača po dnu šerpe i dno šerpe se vidi gotovo je.

U rernu stavite tegle i poklopce u koje ćete stavljati pekmez i uključite rernu na 100 stepeni. 

Od trenutka kada vam temperatura dostitne 100 stepeni ostavite tegle i poklopce unutra još 5 minuta. 

Potom vadite vrele tegle jednu po jednu punite vrelim pekmezom, odmah zatvarajte, prevrnite naglavačke i slažite u veću šerpu koju poklopite poklopcem. 

Kada ste napunili zadnju teglu uvijte šerpu sa teglama u ćebe i ostavite tako uvijeno dok se potpuno ne ohlade. 

Ohlađene tegle prevrnite na pravu stranu i čućete kako će početi da povlačevakum i da pucketaju.

Postoji i drugi način da se tegle ne prevrću već da se odmah vrele stave da stoje uspravno u šerpi, ali se meni jednom desilo da mi kod jedne tegle vakum nije povukao. Nisam dobro zatvorila poklopcem, tako da je meni ovaj način prevtanja tegli sigurniji, jer ako je nisam dobro zatvorila masa će početi da curi, a i to mi se jednom u brzini desilo. 

Ako imate svoj siguran način postupite po njemu, ja uvek ovako radim.

Нема коментара:

Постави коментар