четвртак, 1. март 2018.

Veverica kifle

Veverica kifle, nemam pojma zašto se tako zovu, samo znam da su ovo jedne od onih kiflica koje vas vraćaju u detinjstvo i toplinu porodičnog doma. Jedući ih sećam se moje bake Seke i njenih slavskih kolača za Svetog Nikolu. Ostale su zapisane u maminoj svesci i evo danas po prvi put napravljene.


Sastojci:


120 g brašna tipa "00"
120 g putera
100 g šećera
120 g mlevenih oraha
1 žumance

Za posipanje:


šećer u prahu

Priprema:


Umutiti penasto 120 g putera sa 100 g šećera. Dodati 120 g prosejanog brašna, 1 žumance i na kraju 120 g mlevenih oraha.

Rastanjiti testo u krug, moje je bilo prečnika 30 cm i iseći ga na delove, veće ili manje u zavisnosti kolike želite da vam budu kiflice. Ja sam isekla na 16 delova, kiflice su prilikom pravljenja bile dosta male, ali su tokom pečenja udvostručile svoju veličinu.


Napomena:


Tokom valjanja kiflica, testo je malo pucalo. Ništa za to, kad uvaljate kiflicu stavite je na dlan i zatvorite pesnicu. Na taj način će se spojiti eventualne pukotine.

Kiflice peći na umerenoj temperaturi, ja sam pekla na 160 stepeni. Kiflice moraju da ostanu setle boje, kada vidite da vam se blago zarumene na krajevima gotove su. Nešto slično kao i vanilice sa orasima, takve trebaju da budu kada su gotove.


Evo ovo su pečene kiflice, za ove male pukotine nema problema, kiflice su čvrste i ne raspadaju se.

Još tople kiflice uvaljajte u šećer u prahu.

Najbolje su posle dva do tri dana stajanja.

Нема коментара:

Постави коментар