петак, 16. август 2019.

Scones

Scones, čeprkajući malo po istoriji ovih kolača naišla sam na raznorazne podatke i svi su bili u suprotnosti jedni od drugih. Negde je pisalo da su originalni iz Holandije, Škotske, Irske, Engleske. Nikad na toliko različitih informacija nisam našla. Jedno je sigurno, očigledno je da su vrlo ukusni kad ih svi svojataju. Scones se mogu praviti slatki ili slani i filovati najrazličitijim kremama. Ova moja je slatka varijanta filovana sa džemom. 



Sastojci:


300 g. brašna tipa "00"
20 g. praška za pecivo
70 g. putera
1 jaje
1 dl. mleka
40 g. šećera u prahu
aroma vanilije
malo soli
šećer u prahu za posipanje

Za filovanje:


džem, lemon curd, mascarpone, Slatke kreme (ovde možete naći neke od mojih slatkih krema, a biće toga još)

Priprema:


Prosejati 300 g. brašna, dodati 20 g. praška za pecivo i 40 g. šećera u prahu, trun soli i sve promešati.

70 g. putera iseckati na kockice i dodati brašnu.

1 jaje blago istucite, dodajte ga u 1 dl. mleka, malo arome vanilije i promešajte.

Sve dodajte u masu od brašna i umesite.

Umešeno testo stavite u frižider na 30 minuta.

Zatim izvadite testo iz frižidera i blago ga premesite na pobrašnjenoj radnoj površini.

Oklagijom razvucite testo da bude debljine 8 mm.

Vadite krugove testa prečnika 6 do 7 cm.

Pleh od rerne obložite papirom za pečenje i slažite na papir krugove testa.

Peći u prethodno zagrejanoj pećnici na 160 stepeni nekih 15 minuta.

Scones trebaju da ostanu svetle boje, kao vanilice. Pečene su kada vidite da su počele blago da žute po ivici.

Tople scones presecite na pola, nemojte čekati da se potpuno ohlade, jer će vas se u tom slučaju prilikom presecanja polomiti.

Možete ih filovati bilo kojim džemom ili slatkom kremom. Na mojoj slici gore se ne vidi baš lepo džem, jer ja prosto nisam pristalica "natrpavanja džema", takav princip mi je i kod vanilica i kod palačinki. Prosto su mi onda puna usta džema i to mi je preslatko. Ako vi jeste slobodno ih filujte u količini po vašem ukusu.



Нема коментара:

Постави коментар