четвртак, 7. јануар 2021.

Reform torta

Eh, šta da vam kažem, kako je moja mama Teodora pravila Reform tortu, ja nikad lepšu nisam probala. To je bilo nešto po čemu se pominjala, čak i kad je više nije bilo. Dugo sam već želela da je napravim, baš sam je bila željna, ali šta ću sa tolikom tortom, za mene jednu baš je mnogo. I onda se dosetim da bih mogla da napravim pola mere, onako za moju dušu. Stekla sam utisak da mlađe generacije ne znaju za Reform tortu. Neke torte se polako zaboravljaju, u naletu novih tendencija u poslastičarstvu i modernijih torti. Ja ću vam u receptu dati mere klasične torte, a i one od pola mere, pa ko želi onako za svoju dušu, može da je napravi. Ako vam torta treba za velika slavlja onda naravno idu sve duple mere



Za koricu:

9 belanaca

9 supenih kašika šećera

300 g. mlevenih oraha


Pola mere:

5 belanca

5 supenih kašika šećera

150 g. mlevenih oraha


Za fil:

9 žumanaca 

9 supenih kašika šećera 

5 supenih kašika jake crne kafe

50 g. čokolade sa 70% kakaa

200 g. putera


Pola mere:

5 žumanca

5 supenih kašika šećera

2,5 supenih kašika jake crne kafe

25 g. čokolade sa 70% kakaa

100 g. putera


Priprema fila:

Ja uvek prvo pripremim fil, jer dok se on hladi mogu da pripremim koricu.

Mtiti penasto 9 žumanca sa 9 kašika šećera 5 minuta, dok ne postane svetla masa.

Zatim dodati polako 5 supenih kašika jake crne kafe. Ja vam preporučujem da ako imate talijansku moku da u njoj skuvate kafu, ako nemate, onda tursku proceđenu naravno. Mutite fil još 5 minuta. 

Zatim celu masu prebacite u manju šerpicu koju obično koristite za kuvanje na pari.  

Za one koji nisu do sada kuvali na pari, potrebne su vam dve šerpice,  jedna veća i jedna manja šerpica, koja može lepo da do pola uđe u veću šerpicu.

U veću šerpicu stavite toliko vode, da kada stavite manju šerpicu na nju, da vam dno manje šerpice ne dodiruje vodu. Ako ga dodiruje prospite višak vode.

Poklopite šerpicu sa vodom i stavite da se voda dobro zagreje skoro do ključanja.

Zatim otklopite veću šerpicu i preko nje stavite manju i kuvajte fil uz obavezno stalno mešanje, voda ispod će početi da ključa.

Kuvajte tako na pari narednih pola sata i mešajte neprekidno. Da bi vam krema na kraju bila gusta i da bi korice mogli lepo da premažete apsolutno je neophodno da se ovoliko dugo kuva. 

Na kraju kuvanja videćete da je krema jako gusta i da kada povučete varjačom po dnu šerpe, da se vidi široki  trag dna šerpe.

Posle pola sata dodajte 50 g. čokolade i kuvajte još nekh 5 minuta, dok se čokolada sasvim ne istopi.

Napomena:

Za pola mere dovoljno je kuvati žumanca na pari 15 minuta, plus opet oko 5 minuta od trenutka kada stavite unutra čokoladu.

Skinite kremu sa vatre, mešajte je dok se malo ne prohladi, zatim obložite površinu kreme sa prozirnom kuhinjskom folijom, tako da je potpuno dodiruje. Na taj način vam se neće stvoriti korica na površini, ako je ostavite otkrivenu, a ako je poklopite svoriće vam kondenz od pare i opet ne valja. Ovaj način je najbezbedniji, po mom skromom mišljenju.


Sad napravite koricu:

Mutiti penasto 9 belanca u sneg, zatim im dodati 9 supenih ravnih kašika šećera i mutiti kao za puslicu, masa mora biti čvrsta. 

Na kraju varjačom polako dodati 300 g. mlevenih oraha, prevrćući masu od gore ka dole da ne bi razmontirali belanca. 

Pleh od rerne obložiti papirom za pečenje i usuti masu, masu lepo poravnajte. Slobodno premažite u tankom sloju malo i preko ivica pleha, jer vam se korica na taj način neće prilikom pečenja skupiti. 

Za pola mere koristiti pleh 33 x 23 cm, ili približan toj veličini.

Koricu peći u prethodno zagrejanoj pećnici bez ventilatora na 200 stepeni 5 minuta. Ja nisam gledala na sat, ali čim vam se korica odozgo zarumeni, gotova je. Naravno uvek proverite metodom čačkalice, da li je svarno gotova, ili joj treba koji minut više. Ali mislim da je ovo pravo vreme. 

Dok vam se hladi korica izvadite puter na sobnu temeperaturu, isecite na kockice i kada je omekšao umutite ga kremasto.

Dodajte puter u hladan fil i sve umutite mikserom. Stavite fil u frižideru da se još malo stegne.

Kada vam se korica ohladila isecite okrajke. 

Koricu presecite, e sad, neko seče na tri korice, neko na četiri neko na više. 

Ja sam od pola mere dobila kad sam isekla okrajke koricu od 30 cm i podela sam je na tri korice, mada ću idući put podeliti na 4 korice, da mi bude malo višlja, ali to je sve stvar estetike, ništa se tu ukus ne menja.

Izvadite fil iz frižidera, odvojite malo kreme sa strane da bi premazali stranice torte od prilike 1/3.

Ja uvek prevrnem sve korice i filujem ovaj donji deo, koji je bio u dodiru sa papirom.

Ostatkom kreme premažite ravnomerno sve korice.

Za mlade domaćice, da bi znali da vam je na svakoj korici ista količina kreme, možete izmeriti celu kremu za korice, pa onda podeliti na tri, a možete kao ja, velika kašika pa na svaku koricu jedna kašika, pa drugi krug fila, kao kad delite bombone, jedna meni, druga tebi, opet meni, zatim tebi i tako dok ne utrošite masu.

Masu lepo izravnajte na svim koricama i sad pažljivo poslažite korice jednu preko druge.

Premažite i stranice torte sa 1/3 kreme koju ste ostavili sa strane i ukrasite  tortu po želji.

Uživajte i prijatno vam bilo!








Нема коментара:

Постави коментар