недеља, 31. јануар 2021.

Francuska čorba od luka

Francuska čorba od luka je nadaleko poznati specijalitet u Francuskoj. Vrlo stari recept, vrlo jednostavan i vrlo ukusan. Svaka  porodica ima svoje varijacije kako je priprema, ali par osnovnih stastojaka se ne menjaju, a to su crni luk, baget i sir. Ovo je prava zimska čorba, koja će vas zagrejati u ove hladne zimske dane. Ja sam je prvi put danas spremila i nama se vrlo svidela




Potrebno:

1 kg. crnog luka ja sam koristila onaj sa belom ljuskom

40 g. putera

2 kašike maslinovog ulja

100 dl. belog, suvog vina

1 supena kašika brašna

1 litar bistre supe pileće, juneće ili od povrća. Ja sam koristila pileću supu

so, biber

100 g. sirevi Ementalera ili još bolje Graviera narendan na krupno rende

8 do 10 kriški bageta isečenog na 1 cm. debljine, sve zavisi koliki su vam veliki parčići i kiliko vam je široka posuda u kojoj ćete je zapeći


Priprema:


Očistite 1 kg. crnog luka.

Isecite na na pola, a zatim na listiće.

U širokom tiganju rastopite 40 g. putera sa 2 supene kašike maslinovog ulja. 

Dodajte isečeni crni luk, poklopite i dinstajte narednih 45 minuta, na tihoj vatri, sve dok se luk ne pretvori u kašu.

Povremeno promešajte.



Za to vreme uzmite baget i isecite na kriške debljine 1 cm. Računajte da ćete imati u posudi u kojoj ćete dovršiti čorbu na vrhu red bageta. 

Prepecite ga na 180 stepeni 5 minuta ili na 200 stepeni 2 do 3 minuta. Pazite da se ne prepeče, treba samo da se osuši i da se zarumeni po obodima.

Kada je luk smekšao otklopite tiganj dodajte 1 ravnu, supenu kašiku brašna.

Promešajte da nemate grudvica i prodinstajte par miinuta.

Zatim pojačajte vatru i naljte luk sa vinom. Mešajte stalno dok vino ne ispari.

Sada dodajte vruću supu i promešajte, dodajte so i biber. Kuvajte nekih 20 minuta.

Bilo bi idelno da imate zemljanu posudu u kojoj ćete dovršiti čorbu ili više malih zemljanih činijica. Ako ne uzmite bilo koju šerpu, koja može u rernu.

Zemljanu posudu ja sam ovaj put koristila onu za prebranac, zagrejte u rerni na 180 stepeni, da vam ne bi pukla, kada budete stavljali vrele čorbu i ponovo vratili u rernu da se čorba dopeče.

Nalijte čorbu u posudu, na vrh stavite prepečen hleb i prekrijte ga sa rendanim sirom.

Stavite u rernu na 180 do 200 stepeni sa ventilatorom, na funkciju gril, dok odozgo lepo ne porumeni nekih 5 do 10 minuta.


 



Нема коментара:

Постави коментар