среда, 23. новембар 2022.

Čorba od celera sa knedlama

Listajući Patin kuvar prinašla sam ovu divnu čorbu od celera. Danas sam je spremala, sa nekim mojim izmenama. Knedle od belanaca i brašna nikada ranije nisam pravila i vrlo su mi se svidele. Napusaću vam recept iz kuvara, pa ću dole naglasiti šta sam promenila





Sastav:


1 veći koren celera

1 veći krompir

50 gr. gr brašna

1 kafena kašičica muškatnog oraščića - moj dodatak

so, biber,

peršun - moj dodatak


Za zapršku:


100 g. putera 

40 g. brašna


Za knedle:


2 belanca

40 g. brašna


Za preliv:


1 ravna kašika brašna

2 žumanca

2 dl. kisele pavlake to jest jedna čaša



Priprema:


Veću glavicu celera oljuštiti, iseći na četvrtine i propržiti sa 50 g. putera. 

Kada je celer upola propržen naliti sa litar u po vode.

Oljuštiti veći krompir i dodati ga da se kuva sa celerom. 

Kada je povrće kuvano ocediti ga, ne bacati vodu u kojij se kuvalo.

Povrće propasirati presom za krompir i vratiti u vodu u koju se kuvalo. 

Napraviti zapršku: 

Istopiti na vatri 100 g. putera, dodati 40 g. brašna i propržiti, ali tako da zaprška ostane bela. 

Kipuću čorbu začiniti ovom zaprškom i ostaviti je da polako na šporetu vri. 


Knedle:


Sa malo soli umutiti sneg od belanca, a zatim dodati brašno i sve umutiti.

Kašičicom vaditi knedle i spuštati ih u supu.

Dva žumanca sipati u činiju gde će se supa sipati. 

Sa ona dva preostala žumanceta začiniti čorbu, pa u niu dodati malo kisele pavlake ili mleka i soka od lumuna. 


Kako sam ja pravila:


Oljuštila sam i celer i krompir i isekla na kocke. 

Stavila sam ih u šerpu i proporžila na tihoj vatri 15-ak minuta na puteru, dok nisu omekli. 

Stalno mešajte da ne bi porumenelo.

Zatim sam dodala vodu i posolila. 

Kuvajte dok se povrće ne skuva, nekih 20-ak minuta. 

Deset minita pred kraj umutiti sa malo soli, čvrst sneg od belanaca, pa mu dodajte brašno i sve umutiti. 

Kako ja to radim uvek sa knedlama, a ovaj put mi se i masa učinila malo ređom, ostavite je 10-ak minita u frižideru, da se masa zgusne.

Mini pimerom usitnite povrće i vodu u kojoj se kuvalo u kašu. 

Meni je masa bila toliko gusta da mi zaprška uopšte nije trebala, čak sam dodala i malo vode. 

Uspite i muškatni oraščić i malo bibera. 

Izvadite smesu za knedle iz frižidera i kašićicom ili kašikom kako više volite, manje knedlu e ilu veće knedle zahvatajte knedle i spuštajte u vrijuću čorbu. 

Kad sam završila sa knedlama, poklopila sam šerpu i ostavila da se tako kuva, dok nisu bile kuvane, svega par minuta. 

Polako kašikom sam zatim jednu po jednu polako obrnula na drugu stranu, da bi bila sigurna da će se lepo skuvati. 

Jednu ravnu kašiku brašna razmutiti sa malo vode da ne bude grudvica.

Dodajte žumanca i pavlaku u sve pormešajte. 

U toplu supu uspite masu sa pavlakom i žumancima, primešajte, ostavite tako minut, dva i skinite sa vatre. 

Dosolite i pobiberite po ukusu. 

Na kraju dodajte sveže isečenog peršuna.










Нема коментара:

Постави коментар