недеља, 18. фебруар 2018.

Kolač sa narandžom

Sočan kolač sa narandžom, divan slatkiš uz čaj ili kafu



Sastojci:


2 jaja
200 g brašna
100 g šećera
80 g putera
1 prašak za pecivo
sok od 2 narandže + rendana kora od 1 narandže

Za preliv:


sok od 2 narandže
30 g šećera

Dekoracija i osveženje kolača:


1 narandža po mogućstvu domaće koje nisu prskane.


Priprema:


Umutiti penasto 2 žumanca sa 100 g šećera. 

Dodati sok od 2 narandže, 200 g brašna, 1 prašak za pecivo, 80 g putera i rendanu koru od 1 narandže.

Na kraju umutiti sneg od 2 belanca i polako dodati u masu prevrćući je varjačom od gore na dole. 

Peći u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni 30 minuta.

Proveriti čačkalicom da li je kolač pečen. Takođe jedan od pokazatelja da je testo pečeno je i to da se odvojilo od ivica pleha.

Kolač izvaditi iz rerne i ostaviti da se ohladi.

Kada se kolač prohladio napraviti preliv za kolač

U šerpicu staviti 30 g šećera i soka od 2 narandže. Kuvati o momenta kada počne da ključa 5 minuta da bi se sok zgusnuo.

Ohlađenu tortu preliti toplim reduciranim sokom od narandže.

Narandžu dobro oprati, pa je iseći na tanke kolutove. Svaki kolut preseći na četiri dela i njima ukrasiti kolač.

Ovo sam navela, jer se meni izuzetno sviđa kombinacija slatkog kolača i gorke korice od narandže.

Ako vam se ne sviđa kombinacija sa koricom onda narandžu postavite uspravno i polako idući nožem ka dole isecite koricu, prateći oblik narandže.

Isecite da je na tanke kolutove i na četvrtine i ukrasite kolač. 

Narandža nije tu samo radi ukrasa, već izuzetno osvežava kolač, koji bi barem meni bez njih bio nekako isuviše običan. 

Ovako je moj muž jedinac meni osmislio jutrošnji doručak, uz sok od ceđene narandže koji nije stao u kadar. Važno je da je sve vrlo lepo stalo u moj stomačić ha,ha!







Нема коментара:

Постави коментар