недеља, 22. децембар 2019.

Melanija štanglice

Još jedan sitni kolač iz Patinog kuvara, pod imenom Melanija kolač, moj izbor za Božić 2019. godine. Što sam starija, sve me više privlače stara i zaboravljena imena, koja niko više ne daje svojoj deci, pa čak i ako je u pitanju ime voljene babe. Da se jedna od privih dama ne zove Melanija, verovatno ga se niko ne bi ni setio. Eto mene je prvo privuklo ovo lepo ime, a dok sam čitala recept shvatila sam da ovaj kolač ne može da omane



Sastojci:


Za grilijaž:


250 g. pečenih lešnika mlevenih
250 g. šećera

Krem:


200 g. putera
6 žumanca
250 g. šećera
vanilin

Oblande 
rum (može i ne mora)

Priprema grilijaža:


U šerpicu staviti 250 g. šećera i topiti ga na vatri, dok se ne pretvori u karamel i dobije tamnu boju.

U karamel staviti mlevene pečene lešnike i sve dobro promešati.

Uzeti plitki veći tanjir i pokvasiti ga vodom. Otresti višak vode da otkaplje.

U tanjir usuti masu od grilijaža i lepo je poravnati.

Ostaviti da se grilijaž potpuno ohladi i stegne.

Stegnut grilijaž samleti na mašini za orahe i ostaviti sa strane.

U šerpici umutiti penasto 200 g. putera.

Zatim mu dodati 6 žumanca, vanilin i 250 g. šećera.

Masu umutiti zajedno, da se razbiju žumanca.

Sve kuvati na pari, dok se ne dobije gust krem.

Na početku kuvanja će vam se sve razvodniti, dok se puter bude topio, ali će kasnije kuvanjem i mešenjem primetiti da će ceo krem početi da se zgušnjava.

Kada se krem zgusnuo kao puding dodajte mleveni grilijaž od pečenih lešnika i sve dobro promešajte, da se obe mase lepo sjedine.

U receptu je pisalo da se oblande pre prelivanja kremom poprskaju sa malo ruma. Ja nisam stavljala rum, ali vi možete ako želite.

Masu odmah izliti na oblandu moja je bila velika veličine 37 x 27 cm i odmah je poklopite drugom oblandom. 

Možete koristiti i četiri manje oblande i stavljati jednu na drugu. 

Na poslednju oblandu staviti list bele hartije i preko toga neki teži predmet i ostavite u frižider da se masa stegne.

Posle par sati seći na štanglice.



Нема коментара:

Постави коментар