четвртак, 6. фебруар 2020.

Gras pista

Danas vam sa izuzetnim zadovoljstvom predstavljam jedan od specijaliteta grada Mantove gde živim. Gras pistà ili na italijanskom grasso pestato što znači tučena slanina, je italijanska verzija našeg hleba i masti. Recept je prastar i bio je omiljen kod seljaka u pauzi radova na njivi.  Najčešće su ga mazali na prepečen kačamak, kao što sam i ja to uradila, ili na fokače. Znam da su generacije i generacije naših rođaka i prijatelja odrasle na masti i hlebu. Ja to da budem iskrena nikada nisam volela, iako je moj otac u čudu bio, jer mast je bila domaća, kao to može da mi se ne svidi. Eto oca do kraja nisam uspela da obradujem slatkim coktanjem dok jedem hleba, masti i aleve paprike, ali ova italijanska kombinacija mi je vrlo ukusna. Naime, ovo je namaz od čiste slanine, tvz. bele ili sapunjare kako se kod nas zove. Uz dodatak par začina imaćete divan namaz. Nešto mi se čini da će se mojim prijateljima koji su odrasli uz svinjokolj ova verzija vrlo svideti. Pa da počnem 



Sastojci:


100 g. bele slanine sapunjare
2 grančice ruzmarina
1 do 2 čena belog luka
pančete odokativno, (ovo je moj dodatak, mada ga nema u originalnom receptu)
so, biber
peršun (može, ali samo ako ćete namaz odmah utrošiti, jer u suprotnom stajanjem postaje gorak

Priprema:


Uzeti 2 grančice ruzmarina i otkinuti im iglice.

Količina belog luka zavisi i od veličine belog luka i od vašeg ličnog ukusa koliko ga volite. 

Iseći slaninu na tanke listiće, zatim na kockice. 

Sjediniti salo sa iglicama ruzmarina, dodati očišćen beli luk, so, biber i peršun.

Sada sitno, sitno seckati celu masu nožem, zatim je prevrnuti pa ponovo seckati i sve tako dok ne dobijete kompakntu masu, kao kremu. 

Moderne domaćice danas umesto da iseckaju ručno seckaju slaninu u seckalici, ali se meni ne da da prljam toliko posuđa za tako malu količinu. Ide to nožem za čas posla.

Što se tiče pančete, možete i nju dodati prilikom seckanja slanine, a možete je i izostaviti.

Palenta na žaru:


Skuvajte gustu palentu - kačamak i izlijte je u pleh, da bude visoka nekih 3 cm. 

Ostavite da se dobro ohladi. 

Zatim secite na parčad, od prilike debele 1 prsta.

Ugrejte dobro gril tiganj ili roštilj tiganj i kada je dobro ugrejan stavite parčad palente i pecite sa obe strane, dok ne dobije lepe rumene šare.

Napomena: količina ruzmarina, belog luka i peršuna je vrlo lična, svaka porodica ovde ima svoj recept kako najviše voli da joj je začinjen ovaj namaz.

Recept za Tigelle ili crescentine koje savršeno  idu uz gras pistà.



Нема коментара:

Постави коментар