субота, 28. октобар 2023.

Leskovačka mućkalica

Leskovčka mućkalica je tradicionalno jelo juga Srbije, ima malih varijacija ko je kako pravi, meni se svidela ova koju sam videla u jednom od mojih kuvara. Ispalo je fenomenalno, a dodatak ajvara mu daje poseban šmek. Da napomenem da je u receptu napisano da se koriste pečene paprike, kako ih ja nisam imala koristila sam sveže i rezultat je odličan




Sastojci:


600 grama svinjskog mesa, krtina, bez kostiju

400 g. slanine, ja sam koristila blago dimljenu

3 do 4 glavice crnog luka, ja sam koristila dve manje glavice, jer nam smeta mnogo crnog luka u jelima 

1 glavica belog luka, ja sam koristila 8 čena belog luka, nisam smela da rizikujem sa celom glavicom

1/2 ljute paprike ili tucane ljute aleve paprike, svaki jug voli ljuto

6 do 7 pečenih paprika, naravno očišćenih, ja sam koristila sveže crvene, očistila i isekla na komade ni male ni velike

2 do 3 paradajza bez semena i kožice, ja sa  koristila paradajz pelat

4 do 5 kašika ajvara

1 kašika aleve paprike

ulje, ja sam koristila maslinovo, vi koristite koje hoćete


Priprema:


Papriku pečenu ili svežu kao što sa gore navela očistite i isecite na komade srednje veličine. 

Luk očistite i isecite na listiće. 

Beli luk sitno iseckajte

Slaninu isecite na kockice

Meso isecite na komade, posolite, utrljajte so u meso i ostavite ga tako 10 minuta

Na ulju prvo propržite meso i slaninicu da se blago zarumene. 

Sklonite meso i slaninicu na tanjir sa strane i na istoj masti propržite paprike i isečenu ljutu papriku, kada su malo svenule dodajte i crni luk. 

Kada je luk svenuo dodajte i belog luka i vratite meso i slaninicu u šerpu. 

Mešajte stalno, pošto je beli lik pustio svoju aromu dodajte ajvar i propržite jedan minut. 

Zatim sipajte i paradajz. Ako je svež, prethodno mu skinute kožicu, očistite od semena i sitno iseckajte. Ako ne jednostavnije vam je ako imate da koristite paradajz pelat, koji prethodno izgnječite rukama, da bi se usitnio. 

Dodajte u alevu papriku.

Sve primešajte i dinstajte poklopljeno na tihoj vatri narednih sat i po vremena. Povremeno promešajte i dodajte ako je potrebno malo vode. 

Na kraju otklopite i prodinstajte još dok se mućkalica ne zgusne i ne dokuva. 

Ovo jelo na isti način može praviti i u zemljanoj posudi i peći poklopljeno u rerni i zadnjih 15-ak minuta otklopiti da se zapeče. 

Servirati uz domaći hleb, somun, pogaču. 


Napomena:


U originalnom receptu je rečeno da se meso i slaninica peku na roštilju, da se povrće dinsta kako je opisano oko 50-ak minuta i da se na kraju odozgo na povrće stave meso i slaninica i zapeku u rerni na jačoj vatri. 

Kako ja nemam roštilj, ja sam jelo napravila po svom, a vama dajem obe varijante pa birajte. 






Нема коментара:

Постави коментар