уторак, 22. мај 2018.

Škampi na buzaru

Škampi na buzaru su jedno od mojih omiljenih jela. Škampe kao takve prvi put sam jela kod mog brata Jova u Rijeci i jako su mi se svideli. Moja snaja Pina je vrsna domaćica i kad ona nešto spremi onda je to po savršeno. Ono što volim kod škampa je to da su vrlo ukusni i ako se kupe zamrznuti. Naravno nije sto posto kao sveže, ali prilike su takve, pa mogu i oni. Ja sam ova put kupila škampe iz Škotske i prezadovoljna sam. Ovo je ono od onih jela koje nikad ne bih naručila u restoranu, jer se ja slatko umažem do lakta dok ih jedem. Kako je moja teta Mima govorila treba ti plahtu - čaršav stavit pre nego što kreneš da jedeš. Eto slatko i najslađe, kako to red nalaže sam se umazala i ovaj put



Sastojci:


1 kg. škampa
300 g paradajz pelata
1 čen belog luka
1 ljuta papričica suva ili sveža
1 dcl. suvog belog vina
peršun
2 supene kašike prezli
maslinovo ulje

Priprema:


Ljutu papričicu iseckati na sitno.

Na maslinovom ulju kratko propržiti beli luk, ljutu papričicu i 2 supene kašike prezli. Mešajte stalno da vam ne zagori.

Stavite škampe tako da budu lepo smešteni i zalijte sve sa 1 dcl. suvog belog vina. 

Krčajte par minuta dok vino ne ispari, a zatim dodajte paradajz pelat. Ja paradajz pelat uvek pre stavljanja rukama na krupno izgnječim. 


Poklopite i krčkajte nekh 20-ak minuta. Osetićete posle par minuta kako vam cela kuhija miriše na more. Nikako nemojte mešati, već samo povremeno protresite šerpu. Škampi će pustiti svoju vodu i neće vam sigurno ništa zagoreti.

Na kraju kuvanja izvadite čen belog luka i dodajte sitno seckan peršun.

Skuvate paštu po želji al dente uvek. 

Paštu procedite.

Škampe izvadite iz šerpe i stavite u veću činiju.

Paštu dodajte u sos od škampa i sve prokrčajte još minut da se pašta lepo napije sosa od škampa.

Servirajte paštu na tanjir, mi smo škampe jeli jedan po jedan iz činije. 



Нема коментара:

Постави коментар