субота, 5. мај 2018.

Slavski kolač

U prethodnom postu sam vam predstavila moje slavsko žito, sada vam predstavljam moj slavski kolač, sa par varijacija ukrašavanja. Meni su oba načina draga i pravim ih u zavisnosti od trenutne inspiracije



Sastojci:


Za starter:


1 dcl. mleka
40 g kvasca
3 supene kašike šećera
3 supene kašike brašna
malo soli

Za testo:


1 kg. brašna
4 žumanca
125 g putera
4,25 dcl. zaslađenog mleka
150 g suvog grožđa
malo soli

Prvi način testa za ukrase:


100 g brašna i vode toliko da se umesi mekano testo koje se ne lepi za ruke
1 žumance za premazivanje kolača

Drugi način testa za ukrase:


50 g gustina ili više u zavisnosti koliko ukrasa želite da napravite

50 g brašna ili više u zavisnosti koliko ukrasa želite na napravite
vode toliko da se umesi testo koje se ne lepi za ruke

Priprema:


Izvadite iz frižidera 40 g krvasca, 125 g putera i 4 žumanca, da vam se smlače na sobnoj temperaturi.

Prosejte 1 kg, brašna.

Za starter:


Smlačite 1 dcl mleka i pomešajte ga sa 40 g kvasca, 3 supene kašike šećera, 3 supene kašike brašna i malo soli. 

Poklopite i ostavite na toplom da narasta.

Dok vam narasta starter protrljatjte u brašnu 125 g. putera, dok se sav puter ne utroši.

Smalčite 4,25 dcl. mleka, kome dodati par supenih kašika šećera, da bude slatko. Meni se ovaj put desilo da sam zaboravila, ništa nije strašno dobićete kolač kao hleb, sa malo suvog grožđa.

U brašnu napravite udubljenje, dodajte mleko, starter i žumanca. Mesite testo. Testo treba da se mesi oko 15 minuta, ta postane glatko, mekano i da se ne lepi za ruke. Možete slobodno ovu fazu uraditi pomoću miksera.

Završite mešenje testa na radnoj površini, napravite loptu od testa, zasecite nožem krst, vratite u vanglu, prekrijte providnom folijom vanglu i ostavite da narasta na toplom dok ne udvostruči veličinu.

Za to vreme toplo vam preporučujem da napravite ukrase. Ako počnete da pravite ukrase kada ste već formirali kolač, kolač će početi da raste i nećete imati puno vremena za ukrašavanje. Meni je bar potrebno uvek malo više vremena za ukrase, jer volim da iz pravim polako i u miru. 

Kada je testo naraslo, ponovo ga premesite i dodavajući mu suvo grožđe. 

Kada ste testo premesili izmerite ga. 

Testo podelite na 7 kuglica, s'tim da vam šest kuglica bude iste veličine, a sedma kuglica treba da bude malo veća. 

Ja sam ovaj put pravila pola mere i testo mi je bilo teško 1062 gr.

Šest kuglica mi je bilo težine 84. gr. a sedma kuglica mi je bila teška 222 gr. Ovo sam vam stavila čisto kao ideju, koliko bi ta veća kuglica odprilike trebala da bude veća.

Uzmite okrugao pleh kome se skidaju stranice, moj je bio prečnika 22 cm. 

Prvo oblikujte najveću kuglu i stavite je u sredinu, a ostale kugle poređajte okolo.

Pravljenje ukrasa:


Prosejte 100 g brašna i dodajte polako vode. Umesite testo, tako da bude mekano i da može lepo da se razlači oklagijom.

Testo razvucite oklagijom. Što se tiče razvlačenja testa, možete koristiti i gustin, jako le lepo razvlači testo. Ja sam to čula od moje koleginice blogerke Zorice Pomoravke Cooking with Zoki, a ona od nekog dugog, i tako to kod nas ide u krug. Dobri ljudi dele dobre infomarcije.

Ukrasi cvetići:


Za cvetiće je potrebno da istisnete 8 manjih krugova. Poslažite krugove kao što vidite na slici.


Zatim počnite da ih uvijate kao što je prikazano na slici.


Ovaj kružić je veličine modle za vanilice.

Dok uvijate kružiće levom rukom prolako pridržavajte levi kraj i skupljate ga, da se svi kružići lepo jedine. 

Pažljivo ga odvojite od radne površine i jednostavno razlistajte kružiće i dobićete cvet.

Pšenicu ćete dobiti tako što ćete napraviti valjak koga ćete zasecati makazicama sa obe strane. 

Za knjigu napravite tri ista kvadrata, išarajte malo čačkalicom, da izgledaju kao slova.

Prilepite na sredini kvadrate jedan za drugi. 

Listove malo odvojite čačkalicom da se podignu i uvrnite po neki list ka unutra.


Drugi način pravljenja testa za ukrase


U istom odmeru stavite gustin i brašno. Zamesite testo da bude glatko i da može lepo da se radi.

Ukrasi će vam ovom tehnikom ostati potpuno beli prilikom pečenja, što ako koristite samo brašno i vodu kao u gornjem primeru neće biti slučaj.
Ovo je moj slavski kolač od pre par godina.


Za bilo koji metod a se odlučite završnica je ista.

U prethodno zagrejanoj pećnici na 200 stepeni peči kolač dok se ne zarumeni.

















Нема коментара:

Постави коментар