субота, 15. септембар 2018.

Knedle sa šljivama alla Rouz

Moja snaja Ruža je bila izvrsna kuvarica. Jednom prilikom kada su bili kod mene u gostima pričalo se o hrani, pomenula se i krompiruša i ja sam joj rekla da je nikad nisam jela. Žena zmaj kakav je bila, pitala me je samo "Gde ti stoji brašno"? i čarolija je otpočela.  Prvi put sam tada videla u životu kako se suku kore i ostala sam zabzeknuta. Ona je to tako lako i brzo radila, kao pravi majstor, jedan, dva, tri i od debelog testa postalo je flis papir tanka kora. O ukusu neću ni da vam govorim. Tako smo se najeli krompiruše za večeru,, da smo se moj brat Braco i ja digli u sred noći i počeli da brstimo baklavu. Beše negde 2 sata, pun mesec, ne mora ni svetlo da se pali, divotica. Možda vam se nekad desilo da u polu snu čujete šuškanje i krckane u kuhnji. Miševa nemamo, to je sigurno.U sekundi skontam da je baklava u opasnosti. Radivoje Sužnjeviću nećeš majci pomislim da se sam mučiš, evo i mene pored tebe. Tako smo se moj brat i ja našli u mkrlom mraku, kao dva deteta koja kradu od mame teglu džema. Naravno jelo se direktno iz tepsije, uz slasno coktanje i oblizivanje cele šake odjednom. U jednom trenutku shvativiši da smo "isto ludi" počeli smo da se kikoćemo, pazeći da ne probudimo Rouz. Bili smo toliko "pažljivi" da smo u jednom trenutku čuli iza sebe Rouz "Ivoševići ...., skočiće vam šećer, šlog će vas strefiti." Ja na žalost nisam tada uzela od nje redept za krompirušu, ali mi je njena unuka Maja pre neki dan dala recept za njene knedle sa šljivama.  Evo draga moja Rouz tebi u čast, napravih ove fantastične knedle. Malo sam odužila, ali uvek kad se setim mog Brace i moje Rouz setim se krompiruše, scene sa baklavom i tih neprocenljivih trenutaka, za koje mi je samo žao da ih nije bilo puno više. 



Potrebno:


1 kg. brašna
2 jaja
30 g. putera
400 g.  brašna meko
1/2 kafene kašičice soli
šljive

Za valjanje:


150 g. prezle
ulje za prženje
cimet
šećer u prahu

Priprema:


Krompir skuvati sa sve korom, oljuštiti i propasirati kroz pasirku.

Dodati 30 g. putera, promešati, da se sve lepo sjedini i ostaviti da se ohladi.

Za to vreme možete izvaditi košpice iz šljiva.

Kada se masa od krompira ohladila, dodajte 2 jaja, 1/2 kafene kašičice soli i 400 g brašna.

Umesiti masu, koja mora biti mekana, ali nikako gumena.

Testo podeliti na delove od 50 g. 

U sredinu svakog testa staviti šljivu i zatvoriti u kuglu.

Knedle stavljati u kipuću vodu i kada isplivaju na površinu znači da su kuvane.


Nemojte stavljati odjednom puno knedli u vodu, već ih kuvajte u više tura.

U tiganj staviti malo ulja, dodati prezle i propržiti ih. 

Kada su prezle pržene dodati im 1 kafenu kašičicu cimeta.

Svaku kuvanu knedlu, dok je još vruća i vlažna od vode staviti u prezle i uvaljati.

Na kraju posuti šećerom u prahu i kakaom.



Нема коментара:

Постави коментар