субота, 8. септембар 2018.

Turšija alla Italijana

Ja sam godinama bila u potrazi za receptom za kisele lučice. Probala sam razne recepte i nešto mi je bilo malo kiselije, nešto malo slanije, ovaj recept koji sam našla u jednom časopisu nam je baš onako potaman. Danas ću vam predstaviti verziju sa lučicama - malim crnim lukom poznat kao i arpadžik, šargarepom i lučicama. Ja po istom receptu pravim i samo arpadžik



Sastojci:


4 crvene paprike
400 g. kornišona (ovde ih nema u prodaji, pa iz zato nisam stavila)
400 g. šargarepe
400 g. malog crnog luka arpadžik
2 lit. sirćeta od belog vina 6 %
1 lit. vode
75 g. šećera
1 kafena kašičica soli
1 supena kašičica semena senfa -gorušice
2 lista lovora

Priprema:


Ispecite paprike, stavite ih u plastične kese i kada se ohlade oljuštite i očistite. 

Ostavite paprike da se ocede jedno 2 sata.

Isecite ih na uže trake.

Luk oljuštite. 

Šargarepu oljuštite i isecite na kolutove.

Kornišone isecite na kolutove.

U većoj šerpi stavite 2 litra sirćeta od belog vina, 1 litar vode, 75 grama šećera, kafenu kašičicu soli, 2 lista lovora i 1 supenu kašičicu semena senfa.

Dodajte u šerpu šargarepu, kornišone i luk. Paprike ne njih ćete posle slagati direkt u tegle. 

Stavite sve na vatru i sačekajte da provri da baci prvi ključ.

Zatim ugasite vatru i ostavite da se u njoj povrće prohladi sat vremena.

Po proteku sat vremena procedite povrće, tečnost naravno sačuvajte. 

Povrće rasporedite po vrsti u tanjire.

Dok raspoređujete povrće po vrsti stavite tegle i poklopce jednih do drugih u rernu i uključite je na 100 stepeni.

Tečnost stavite da ponovo proključa.

Kada vam je temperatura rerne dostigla 100 stepeni izvadite prvo sve poklopce.

Zatim u vrele tegle slažite povrće, prvo paprike, zatim šargapa, lučice i kornišone. Možete i drugačije ako vam se tako više sviđa. 

Ja sam u tegle od po 500 g. slagala po dva reda od svakog povrća.

Pritisnite povrće držačem za teglu i zalijte polako sa vrelom tečnošču.

Zatvorite teglu i vratite u rernu. Tako dok ne utrošite sve tegle.

Tako zatvorene tegle trebale bi da stoje u rerni na 100 stepeni 30 minuta. 

Zatim ugasite rernu i ostavite da se tegle u njoj ohlade. 

Ovo je proces pasterizacije i za to vreme će vam vakum povući poklopce i oni će biti hermetički zatvoreni.

Ovo je lično meni novitet koji sam naučila nedavno i mnogo mi je jednostavniji način od prevrtanja tegli, kao sam do sada radila.



Napomena za kiseljenje samo lučica: 




Potrebno je:

4 kg. lučica
8 tegli od po 1/2 kg.

Ceo postupak je isti kao u gore opisanom receptu i biće vam taman tečnosti.

Нема коментара:

Постави коментар