петак, 21. септембар 2018.

Pogačice sa čvarcima

Čvarci, zimska mana. Valjevski kraj odakle je moja mama je poznat po duvan čvaricima. Mislim da nema osobe koja ih ne voli. Moj muž kad ih je probao prvi put raspametio se. Ali isto tako sam se i ja raspametila kada sam videla čvarke, one obične u Italiji. Do duvan čvaraka još nisu došli, eto ipak smo prvi i bolji. Ja sam bila ubeđena da su čvarci naše nacionalno jelo i da ih nigde na kugli zemaljsoj nema. Elem italijanski čvarci su savršeni, nisu masni, krckavi i mirišljavi.



Sastojci:


500 g. brašna
40 g. kvasca
2 kafene kašičice šećera
2.5 dcl. mleka
2 žumanca
150 g. kisele pavlake
300 g. čvaraka
so
biber

Za premazivanje:


1 žumance

Priprema:


Izvadite kvasac iz frižidera na 15-ak minuta da se malo ugreje na sobnoj temperaturi.

Isto uradite i sa žumancima i sa kiselom pavlakom.

Mleko malo zagrejte da bude mlako.

Čvarke isecite na sitno u seckalici.

U činijicu stavite malo mleka  dodajte šećer, kvasac i malo brašna.

Sve dobro promešajte, da se svi sastojci ujednače. Činijicu u kojoj vam je starter poklopite i ušuškajte krpama.

Ostavite da starter nadođe.

Za to vreme prosejte brašno i napravite unutra udubljenje.

Kada je starter nadošao u udubljenje uspite starter, 2 žumanca, ostatak mleka, 150 g. kisele pavlake i seckane čvarke.

Dobro promesite testo i ostavite ga u činiju.

Poklopite činiju providnom folijom i ostavite na toplom da nadođe.

Kada je testo nadošlo, premesite ga i rastanjite na pravougaonik debljine 2 do 3 cm.

Preklopite testo kao pismo, gore, dole i sa strana. 

Preklopite ga i ostavite da narasta 30 minuta.

Ponovo testo rastanjite i preklopite ga, ali sada strana koja vam je bila leva i desna neka vam budu za preklapanje gornja i donja.

Postupak ponovite 4 puta. 

Posle četvrtog nadolaženja testa, rastanjite testo i vadite pogačice.

Ja sam ovaj put vadila male pogačice "zalogajčiće".

Pogačice premažite žumancetom. Ja obično dodam par kapi vode u žumance, sve dobro promešam, da bi smi e lakše razmazivalo žumance. 

Poslažite pogačice u pleh.

Ostavite ih da ponovo narastu.

Ako ste pravili okrugle pogačice ostalo vam je testo kojeg vam je ostalo preklopite, rastanjite i vadite ponovo pogačice.

Pogačice peći u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni dok ne porumene. 






Нема коментара:

Постави коментар