четвртак, 11. јануар 2018.

Karfiol u krem umaku sa inćunima i kaperima

Ovo je vrlo lep i osvežavajući način spremanja za sve ljubitelje karfiola. Odlična večera ili lagani ručak. Daću vam dve verzije ovog recepta, originalnu i moju izmenjenu verziju, pa vi odlučite šta vam se više sviđa.




Sastojci:


Za I original verziju je potrebno:


1 kg karfiola
1 žumance
2 dl pavlake za kuvanje
50 g usoljenih kapera
2 inćuna u ulju
50 g ribanog parmezana 

Bešamel 250 g isti za obe verzije:

9 g putera
9 g brašna
1,25 dl mleka
muškatni oraščić


Verzija II moja izmenjena:

1 kg karfiola
5 fileta inćuna u ulju (umesto 2 fileta inćuna gore navedenih)
nema parmezana (umesto 50 g ribanog parmezana gore navedenog)
1 žumance
2 dl pavlake za kuvanje
50 g usoljenih kapera

Odmah da vam razjasnim zašto obe verzije. Naime, kada sam prvi put pravila originalnu I verziju držala sam se striktno recepta. Ono što sam primetila, je to da je parmezan svojim jakim ukusom skroz prevladao, a inćuni se uopšte nisu osećali. Zato sam ja sledećom prilikom u toku pravljenja ovog jela, potpuno izbacila parmezan, kao meni nepotreban i povećala količinu inćuna, koji su se tom prilikom lepo osetili u jelu.

Priprema:


Karfiol očistit, iseći na cvetiće i staviti ga u mešavini mleka i vode i kuvati nekih 20-ak minuta. Dodavaje mleka kad kuvate karfiol je stari trik da vam karfiol prilikom kuvanja ostane beo.

Kuvan karfiol procediti.

50 g usoljenih kapera poperite pod mlazom vode i ostavite da se ocede.


Bešamel 250 g:


Otopite 9 g putera, dodajte 9 g brašna i sve propržite. Zatim počnite da dodajete pomalo mleka, stalno mešajući da vam se ne stvore grudvice. Tako radite dok ne utrošite svo mleko. Na kraju dodajte malo ribanog muškatnog oraščića. Ja sam od ove mere 9 g putera, 9 g brašna i 1,25 dl mleka dobila tačno 250 g bešamela koliko mi je bilo potrebno.

Krema I verzija:

Umutite 1 žumance, dodajte mu 2 fileta inćuna koje izgnječiti viljuškom. Zatim dodati, 50 g kapera, 2 dl pavlake i 50 g ribanog parmezana. Sve to lepo izmešati i dodati bešamelu. 

Sve zajedno vratite na vatru, trebalo bi samo da se zagreje, ne sme da počne da ključa. 

U toplu kremu dodajte kuvan karfiol i sve lepo promešajte.

Krem II moja verzija.

Sve isto radite kao u originalnoj vezriji, samo što ćete broj inćuna sa 2 povećati na 5, a parmezan skroz izbaciti. Ostalo je sve isto.

Servirajte uz ribu.







Нема коментара:

Постави коментар