четвртак, 11. јануар 2018.

Milkine kiflice

Kada pravim ove kiflice odmah se setim Milke i Rođenka, njihove kuće je neodoljivo mirisala dok su se pekle. Ja testa volim, i volim kiflice, puno vrsta sam ih probala i sve su mi drage. Ovo su jedne od kiflica koje rado pravim. E da još naglasim i ne manje važnu stvar, ovo je moj prvi recept za kiflice, koje sam se kao mlada domaćica odvažila da napravim





Sastojci:


1 kg brašna
40 g svežeg kvasca
1/2 l mleka
20 g soli
2 kafene kašičice šećera
250 g putera
3 jaja


Priprema:


20-ak minuta pre početka spremanja kiflica izvadite iz frižidera 40 g svežeg kvasca, 250 g putera i 3 jaja da se smlače na sobnu temperaturu. 

Stavite 1/2 l mleka da se malo smlači na vatri.

U činijicu stavite kvasac, 2 kafene kašičice šećera i 1 dl mleka i mešajte da se šećer i kvasac otope. Zatim dodajte malo brašna, sve dobro promešajte da dobijete masu kao za palačinke. Poklopite tanjirićem, prekrijte krpama i ostavite da starter naraste. 

Za to vreme prosejte svo brašno i promešajte sa 20 g soli.

Puter isecite na kocke.

U prosejano brašno napravite udubljenje, sipajte nadošao kvasac, mleko, jaja i puter. Umesite testo mikserom nekih 15-ak minuta. 

Izvadite testo iz činije i dodatno ga još premesite ručno na dasci za mešenje.

Napravite kuglu od testa, zasecite u obliku krsta i vratite u vanglu. Pokrijte krpom i ostavite testo da narasta, dok ne udvostruči zapreminu.

Kada je testo naraslo, ponovo ga premesiti na radnoj površini i testo podeliti na 6 jednakih lopti.

Dok jednu loptu testa razvijate, ostale prekrijte providnom folijom da vam se ne suše.

Svaki deo testa razvući oklagijom na krug koji seći na osmine. 

Svaku osminu urolati od širem ka užem delu i slagati u pleh od rerne. 

Ostaviti kiflice da narastu. 

Umutiti jaje i premazati kiflice. Posuti susamom.

Peći u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni dok lepo ne porumene. Meni je bilo potrebno 25 minuta. 

Нема коментара:

Постави коментар