недеља, 10. фебруар 2019.

Đuveč sa bundevom i pečurkama

Pre neki dan sam kupila bundevu rešena da pravim rižoto. Kako to obično, ustvari ne obično, nego kako to uvek kod mene biva predomislila sam se u zadnji čas i napravila đuveč. Moj muž se silno razočarao, jer se kaže već pripremio psihički za rižoto, kad ono šipak. Sledeći put, moram da smislim nešto drugo sa bundevom, pa se predomislim i spremim rižoto, jer ja jednostavno ne umem da budem dosledna kod prve ideje šta spremiti. Zimski đuveč koji sam napravila je malo drugačiji od onih na koji smo navikli. U Italiji se bundeva često koristi i kod pripreme slanih jela, od krem čorba, rižota, pašte i drugih jela. Ja sam je živeći ovde jako zavolela u svim slanim kombinacijama. Ovo je moja zimska verzija, može se koristiti kao glavno jelo, uz neku od kiselih salata, a za ljubitelje mesa će biti odličan prilog uz pečene kobasice na primer. Moj muž je veliki mesožder i falilo mu je meso, pa vam zato navodim i tu kombinaciju. 




Sastav:


lisnato testo
300 g. bundeve
1 praziluk samo beli deo
3 krompira srednje veličine
400 g. pečuraka, najbolje je ako imate sveže vrganje, oni su najukusniji, mada može i bilo koja druga vrsta pečurki svežih ili zamrznutih
1 dcl. belog vina
2 čena belog luka
muškatni oraščić
peršun
40 g. rendanog parmezana
200 g. kačkavalja - topljivog sira, ne starog i jakog ukusa, da ne bi dominirao i ubio slatkoću bundeve
1 jaje
so, biber
maslinovo ulje

Za 300 g. bešamela:


30 g. putera
30 g. brašna
3 dcl. mleka

Za supu od povrća:


1 glavica crnog luka
2 šargarepe
1 koren peršuna
2 drške celera ili komad korena celera
1 paškanat
6 dcl. vode

Priprema:


Kao prvo pripremite supu od povrća.

Očistite svo povrće, nalijte ga sa 6 dcl. litra vode i ostavite da kuva na tihoj vatri 1 sat.

Na kraju dodajte soli po ukusu. 

Kad je supa gotova stavite je sa strane.

Dok vam se supa kuva napravite bešamel:

Istopite 30 g. putera, dodajte mu 30 g. brašna i mešajte, da bi se brašno lepo sjedinilo sa puterom. Propržite koji minut. 

Zatim polako počnite da dodajete malo mleka, mešajte dok se masa ne zgusne, zatim ponovo dodajte malo mleka i sve tako dok ne utrošite svo mleko. 

Gotov bešamel poklopite iostavite sa strane. 

Beli deo 1 praziluka isecite na kolutove.

Bundevu očistite i isecite na kocke.

Na malo maslinovog ulja u tiganju propržite na srednjoj vatri praziluk i 300 g. bundeve.

Kad je povrće omekšalo, dodajte malo muškatnog oraščića i zalijte sa malo supe od povrća. Krčkajte dok voda ne ispari. 

Povrće ostavite sa strane.

U drugom tiganju na maslinovom ulju propržite par sekundi 2 čena sitno seckanog belog luka i odmah mu dodajte pečurke isečene na kocke, srednje veličine. Možete koristiti i bilo koje druge pečurke, ali je sa vrganjima je najukusnije. 

Dinstajte dok sva voda od pečuraka ne ispari, a zatim ih zalijte sa 1 dcl. belog vina. Krčkajte dalje dok vino ne ispari. 

Dodajte biber i sitno seckan sveži peršun, i njih takođe ostavite sa strane.

Tri krompira srednje veličine oljuštite i isecite na kocke srednje veličine, od prilike veličine kao i pečurke. 

Na malo maslinovog ulja propržite krompir, stalno mešajte, da se ne zalepi. 

Kad je malo omekšao, zalijte sa malo supe od povrća i krčkajte dalje dok tečnost ne ispari.

Kad je voda isparila ostavite i krompir sa strane.

200 g. sira isecite na kocke.

Uzmite đuveč i premažite ga maslinovim uljem.

Na dno stavite prvo bundevu i praziluk. Poravnajte, preko toga stavite 1/3 sira i 1/3 rendanog parmezana.

Sve zalijte sa 1/3 bešamela.

Na sve to rasporedite dinstane pečurke, poravnajte, opet stavite sira, parmezana i bešamela u istoj količini kao prethodnom slaganju.

Na vrh stavite dinstani krompir, poravnajte, stavite zadnju turu kačkavalja, parmezana i bešamela.

Umitite 1 jaje i premažite ivice đuveča sa jajetom.

Đuveč prekrijte sa lisnatim testom, pristiskajući blago po ivicama, da bi se zalepilo.

Odsecite ostatak lisnatog testa i od njega pravite ukrase. Ja sam pravila zvezde i srca, igrajte se.

Sve premažite umućenim jajetom.

Pecite na 180 stepeni 20 minuta. 

Napomena: Posle 10-ak minuta proverite boju lisnatog testa i ako je već porumenelo prekrijte ga alu folijom i dopecite do kraja.

Posle 20 minuta pečenja izvadite đuveč i ostavite ga utihne nekih 10-ak minuta.

Servirajte uz neku od kiselih salata i meso po potrebi za članove porodice koji ne mogu da zamisle ručak bez mesa.











2 коментара:

  1. Divan recept, baš pravi za mene. Ja tikve koristim isključivo za slana jela, nikada za slatka, ne znam ni sama zašto. Moj muž bi jako bio razočaran ovakvim ručkom jer nema - mesa! A ja sam oduševljena!

    ОдговориИзбриши
  2. Laka kuharica znala sam da će ovaj recept više privući čitateljke, a da će se čitaoci mrštiti. Klasično pitanje skoro svakog muškog stvora, kad mu se servira ovakvo ili slično jelo je "A gde je ovde meso". Moj muž je čak počeo da fantazira kako bi on tu stavio unutra pančetu i kobasice, ali onda to ne bi bilo to jelo, već nešto sasvim drugo. Meni je isto ovo jelo fantazija bez mesa, uz neku salatu mi je savršeno, a on je dobio uz ovo svoju prženu kobasicu. Meni je pored bundeve u slanim jelima veliko otkriće i kesten, ako nisi probala te kombinacije obavezno probaj i to. Pozdrav draga do sledećeg kulinarskog poduhvata.

    ОдговориИзбриши