четвртак, 28. мај 2020.

Špageti aglio olio e peperoncino

Pre neki dan zvali su me iz Beograda, moji prijatelji Dana i Peca, sa molbom da im dam neki tipični italijanski recept, a da pri tom to ne bude ništa komplikovano. Njihova mlađa ćerka Minka uči italijanski i u školi za domaći trebaju sami da naprave i uslikaju jedno italijansko jelo. Pa imaš špageti aglio olio e pepeoncino, idi vidi na blogu, to ti je vrlo ukusno i brzo. Cvc, nema, od svih recepata koje sam stavila, ovaj koji je najednostavniji, najpraktičniji kada ste u žurbi, a hoćete nešto toplo da pojedete nisam stavila. Špageti aglio olio e peperoncino u prevodu znači špageti sa belim lukom, uljem maslinovim naravno i ljutom papričicom. To je sve što vam je potrebno da pripremu ovog jela. Ja još ovo jelo zovem "povratak iz noćnog života". Naime, znamo svi da se коd nas od vajkada kad se vraća kući iz noćnog života, negde u zoru obavezno svrati u pekaru na vuć burek, pa se još za kuću kupi kilo hleba, onako vrućeg, koji obavezno mora da uđe u kuću sa već odrgrizenim okrajkom, pa makar pukli od bureka, jer reš pečenom okrajku odoleti se ne može. To završavanje jela koricom hleba, je mnogima od vas ostalo i do današnjeg dana. E ovde u Italiji kako mi je pričao muž kad se vrate kuću momci i devojke obrnu jednu paštu aglio olio e peperončino i posle zadovoljni i punog stomaka, posle ludo provedene noći mogi u krpe. Inače ovaj recept je iz oblasti Napulja, ali kao izuzetno dobar se odomaćio u celoj Italiji. Eto danas sam torokuša, nešto me od jutros krenulo



Potrebno:


300 g. špageta
3 čen belog luka
ljuta papričica od oka
4 supene kašike maslinovog ulja

Napomena: 

Ovo su porcije za dve do tri osobe, u zavisnosti koliko ste ješni, i a da li će vam ovo biti jedino jelo u toku obroka, ili ćete imati posle toga neko meso i varivo.

Postupak:


Špagete stavite da se kuvaju prema uputstvu sa kesice. Zlatno pravilo je da se za svakih 100 gr. bilo koje pašte stavi u lonac 1 litar vode i da se voda posoli tek pošto proključa.

Kada ste stavili špagete da se kuvaju pripemite ostalo.

Sitno iseckajte 3 čena belog luka.

Iseckajte i ljutu papričicu, mi ovde imao ovakve suve male, ja za nas dvoje izmrvim jednu malu ili pola veće.

U širi tiganj stavite pola seckanog belog luka i seckanu ljutu papičicu. 

Zagrejte na tihoj vatri i čim počne da vam cvrči beli luk skinite tiganj sa vatre i mešajte dok se ne stiša. Ovo iz razloga da vam ne bi požuteo i izgoreo beli luk, potrebno je samo a pusti svoju aromu.

Kada je pašta skuvana "al dente" što u prevodu znači "na zub", znači da nije raskuvana, nego malko tvrđa procedite je i dodajte u tiganj sa belim lukom.

Sve dobro promešajte pa tenutaka na vatri, dodajte i ostatak belog luka.

Sve promešajte i servirajte.

Ovo jelo treba da bude i ljutukasto i da se oseti beli luk, i maslinovo ulje, a da pri tome ne bude ni masno, niti da je preljuto ili da ima mnogo belog luka.  








 

Нема коментара:

Постави коментар