среда, 16. октобар 2024.

Bombice sa pistaćima

Sitnih kolača nikad dosta! Kad se krene sa spremanjem sitnih kolača teško je da se zaustavite, tu nema dosta, uvek se misli da je mogla još jedna vrsta da se posluži gostima. Izuzeno su mi se svideli, brzo se prave, ispali su baš po mom ukusu




Sastav:


200 g. keksa, ja sam koristila čajne kolutiće, jer mi se oni najviše sviđaju u kolačima, vi koristite koje volite

220 g. kreme od pistaća

200 g. usitnjenih pistaća

60 g. putera

celi pistaći za punjenje


Za oblaganje kuglica:


200 g. bele čokolade + 4 kašike ulja


Za posipanje:


Usitnjeni pistaci, količina odokativna 


Priprema:


Puter izvadite iz frižidera, isecite na parčad i ostavite da omekša. 

Sameljite 200 g. keksa. 

200 g. pistaća sitno usitnite u seckalici, da dobijete male, minijaturne komadiće, skoro pa kao mlevene. Ja nisam htela da ih maljem, baš iz razloga da bih dobila takvu strukturu i sa komadićima.

Umutite 60 g. putera, dodajte mu 220 g. kreme od pistaća i sve umutite par sekundi, da se masa ujednači. 

Mleveni keks i pistaće promešajte i sve polako dodajte u smesu od kreme, da se svi sastojci sjedine. 

Nemojte se brinuti, ako vam masa bude sipkava u rastresita, kasnije oblikovanjem to će doći sve na svoje. 

Od mase merite gomilice od po 13 do 15 g. i ostavljate sa strane. Moje su od 13. g.

Dlan malo ili pouljite ili pokvasite, da vam se masa ne lepi.

Stavite smesu za jednu kuglicu na sredinu dlana, savijte šaku u pesnicu, da vam se masa prikupi. 

Na sredinu stavite jedan pistać, malo pritisnite da uđe unutra i opet zatvorite pesnicu, da se obloži smesa preko celog pistaća, da ga prosto zatvori i odozgo. 

Moja tehnika pravljenja kuglice je sledeća:

Okrenite malo kuglicu oko svoje ose, bez da je podižete sa dlana u smeru kazaljke na satu, pa stisnite pesnicu, opet je malo okrenite, pa stisnite pesnicu. 

Posle tri, četiri puta okretanja imaćete savršenu kuglicu. 

Ja kuglice ne pravim tako što ih okrećem između dva dlana, jer em što bi se ova masa rasula, em mi tako uvek ispadnu svakakvog oblika, samo ne okrugle. Ne mora baš da mi bude sve pod konac, što bu rekli ne ide na izložbu, ali neka firma mora da postoji inače ne bi znali da li je okruglo, jajasto ili lopta za ragbi.

Kako koju kuglicu napravite stavljate je na tanjir, a zatim tanjir sa svim kuglicama stavite u frižider. 

Ja sam pravila pola mere i mislim da sa dobila 18 kuglica. 

Posle sat vremena kada su se kuglice već stegle istopite belu čokoladu. 

Na pari istopite čokoladu sa uljem, stalno mešajte. 

Kada se istopilo sklonite sa vatre.

Viljuškom stavljajte jednu po jednu kuglu u belu čokoladu, pažljivo izvadite i stavite na rešetku, ili ako nemate na papir za pečenje da se ocedi višak čokolade. 

Jedna id tehnika bi bila da u svaku kuglicu pre nego što je stavite u frižider da se ohladi zabodete jednu čačkalicu, pa da kada se ohlade, sa tom čačkalicom umačete kuglicu. 

Zamisao je lepa, ali ja ne znam gde bi posle zabola tu čačkalicu, možda u ploču sa stiroporom, sad mi pade na pamet. 

Preko kuglica pospite ekstra usitnjenog pistaća. 









Нема коментара:

Постави коментар