петак, 25. мај 2018.

Džem od višanja

Višnjičica rod rodila, od roda se sva savila. E pa neće biti baš tako. Moja je još mlada, pa su mi je svu oglodale ptice, a da se kupi ovde u Italiji višanja nema. Njima je to mnogo kiselo i sve voćke višanja posekli, kako mi reče jedan prodavac na pijaci. Elem ima meni spasa radnja koju drži bračni par iz Ukrajine ima i zamrznute višnje. E ovo je pekmez od zamrznutih višanja i verujte mi ništa mu ne fali



Sastojci:


1 kg višanja svežih ili zamrznutih
500 g šećera
1 dcl. vode

Priprema:


Sveže višnje dobro properite i očistite ih od košpica.

U šerpu u kojoj ćete kuvati džem stavite red višanja, red šećera, promešajte i ostavite da odstoji 2 sata.

Stavite na vatru, dodajte 1 dcl. vode i kuvajte. 

Redovno skidajte penu.

Kuvajte na jačoj vatri 30 minuta.

Tegle i poklopce zagrejte u rerni na 100 stepeni i ostavite ih tako 10-ak minuta.

Kada je pekmez gotov u vrele tegle sipajte vreo džem, poklopite, prevrite naglavačke i slažite u šerpu.

Šerpu poklopite, dobro ušuškajte ćebetom i ostavite tako dok se ne ohladi.

Kad se ohladi prevrnite tegle da stoje uspravno i čućete kako vakum povlači i kako počinje pucketanje poklopaca.

Odložite sa ostalom izmnicom.

Нема коментара:

Постави коментар