петак, 11. мај 2018.

Stara šumadijska pogača

Stara šumadijska pogača ili kako je ja poznajem kao presna pogača. Ni sama ne znam koliko puta sam je jela kod moje Živke, od nje sam i naučila karakterističnu šaru za ovu pogaču. Pogača se brzo pravi, jede se vruća, a ako vam ostane za sutradan i stvrdne se stavite je na đevđir iznad vode koja ključa i na pari će omeknuti i biti mekana, kao da je tek ispečena




Sastav:


1 kg brašna
1 kafena kašičica soli
1 kašičica sode bikarbone
6 dcl vode
1 žumance ta premazivanje


Priprema:


Prosejte 1 kg. brašna.

Dodajte mu 1 kafenu kašičicu soli, 1 kafenu kašičicu sode bikarbone i sve promešajte.

Počnite polako da dodajete vodu, stalno mešeći pogaču. Testo treba da bude nešto mekše i da se ne lepi za ruke. Meni je za brašno koje koristim trebalo tačno 6 dcl. vode. Sa 1/2 litra vode mi je testo bilo još uvek tvrdo. 

Pogaču mesiti ručno ili mikserom nekih 15-ak minuta. 

Oformiti loptu od testa, prekrijti ga providnom folijom i ostaviti da se odmori 30 minuta. Ovo nije sastavni deo recepta, ja sam dodala ovu malu izmenu, jer sam videla da mi je testo mnogo lepše, ako ga ostavim da malo odstoji.

Posle pola sata ponovo premesite testo dok ne postane glatko.

Rastanjite pogaču veličine okruglog pleha koji ćete koristiti. Moj pleh je bio prečnika 32 cm. Ova pogača ne ide u visinu, jer ne narasta, već u širinu. 

Tepsiju u kojoj ćete peći pogaču premažite uljem i u nju stavite pogaču.

Lepo pritisnite rukama da testo lepo prione svuda, pogača je ravna, ne prave se visoke bočne ivice.

1 žumance razredite sa par kapi vode, tek toliko, da može lepo da se razmazuje, i premažite četkicom celu pogaču.

Sada dolazi na red šaranje pogače. 

Uzmite dve viljuške, prislonite nakrivljeni deo viljuške jedan uz drugi, štipnite malo testa i uzdignite ga.  

Uradite tako poprečne i uzružne šare. 

Na sredini svakog kvadrata koji se stvorio šarama zabodite normalno viljušku.

Tako ćete dobiti klasičnu šaru kao na slici.



Ostavite testo da odmori 20 minuta.

Uzmite jedno žumance i njime premažite testo.

Pogaču pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni sat vremena.

Ova pogača se jede vruća.

Ako se ohladi i postane vam trvda, zagrejte je nad parom i biće kao tek pečena.

Za one koji ne znaju pogače se kidaju rukama ne seku se nožem.


Нема коментара:

Постави коментар