субота, 12. мај 2018.

Džem, pekmez, marmelada razlike

Za sve vas koji ste u dilemi, u ovom kratkom tekstu ću vam ukratko objasniti razliku između džema, pekmeza i marmelade i to onako kako se to oduvek pravilo. Novi parametri EU su podelili voćne namaze u čak čini mi se 8 kategorija i pravo da vam kažem neću se ni upuštati u to putešestvije, menjanja pravila, koja su važila više od sto godina.



Džem:


Džem se pravi o celog voća očišćenog od košpica,, kome se kora ne skida. 

Kuva se najčešće sa dodavanjem 1/2 kg. šećera na 1 kg voća, a može se koristiti i znatno manje šećera, ako je voće dosta slatko. 

Ja sam pravila džem od šljiva u koji sam dodala svega 200 gr. šećera, na kilogram šljiva i bilo je sasvim dovoljno slatko.  

Kuva se od prilike od 30 minuta , i naročito su poznati džemovi od kajsija, koji kraćim kuvanjem zadržavaju svoju prelepu prirodnu boju.

Meni je lično najomiljeniji od svih voćnih premaza džem, posebno ujutru sa parčetom hleba i putera. Ja ga pravim sa sa jagodama, sa šljivama i sa kajsijama.

Džem se ne može koristiti kod filovanja vanilica, kiflica ili rolata, pa sam prinuđena da pravim i malo marmelada i pekmeza.


Pekmez:


Pekmez se pravi se od voća koje se pre procesa kuvanja prethodno isecka i njegovo kuvanje traje nešto duže od kuvanja džema, jer se često pravi bez ili sa minimalnom količinom šećera maksimum 20%.

Vrlo često se šećer prvo prokuva sa malo vode, a zatim se dodaje usitnjeno voće i nastavlja se sa kuvanjem. 

Ukoliko se smanjuje količina šećera pekmez se mora ukuvavati duže da se ne bi pokvario.


Marmelada:


Marmelada se pravi tako što se voće očisti  od košpica i oguli od kore. Zatim se ispasira, a potom se kuva u odnosu 1 kg voćne kaše sa 1 kg šećera. Ona je i najgušća od sva tri voćna premaza. 

Drago mi je ako sam nekom ovim tekstom pomogla u dilemi.


Нема коментара:

Постави коментар