недеља, 31. децембар 2017.

Vanilice sa orasima




Ovo je jako, jako stari recept za vanilice, od moje mame, a ona ga je nasledila od svoje mame i tako to ide generacijama. Par stvari je zanimljivo u vezi ovih vanilica. Naime ja sam praveći ove vanilice koristila maminu modlu za vanilice i kad sam ih sve složila u pleh da se peku, uočila sam da su baš velike. Nikako mi nisu ličile na one klasične male vanilice na koje smo navikli. E onda sam se u trenutku setila mog tate Veselina, kolosa od preko 2 metra, koji bi one male vanilice zvao sigurno dugmenca, a vanilice dugmeta, ne smem ni da pomislim kakav bi im naziv smislio. Sve u svemu ove poslednje bi verovatno jeo kako kikiriki, onako punu šaku. Sve je u našoj kući bilo na veliko i visoko, shodno njegovoj visini. Čak su i slike na zidu visile u visini njegovog pogleda, znači negde tamo blizu plafona. I kuhnjiski elementi bili odmah ispod plafona, jer on je bio dežurni momak da mami dohvati sve što joj treba. Posle bi dobio zadatak da muti ručno kremu za torte i kolače i kao nagradu dozvolu da poliže činiju. Čudno kako je mama shvatila vrlo brzo, da mora da pravi bar pola mere više od svake kreme, jel gle čuda, u toku mućenja je krema misteriozno nestajala. Moj tata je to zvao probanjem, da se uveri da se šečer dobro umutio. Sad mi je jasno zašto smo imali par hoklica u kući za mamu. Još jedna zanimljivost je da sam ja u uzbuđenju pravljenja prvog maminog recepta zaboravila da u testo stavim 2 žumanca. Rezultat je odličan, može i bez njih, može se reći da sam imala sreće, da sve ne upropastim. Saznala sam takođe od Snežane Mirić da su se u stara, stara vremena vanilice sa orasima zvale vanilice, a one bez oraha su se zvale krancle, isto jako lepe i vrlo ukusne. E pa lepo sam se ja raspisala, da krenem sa receptom. 


Sastav:


220 g masti ili 280 g putera
150 g šećera
2 žumanca
150 g mlevenih oraha
sok i rendana kora od 1/2 limuna
360 g brašna

Priprema:


Pomešati brašno, šećer i koricu od 1/2 limuna, dodati zatim mlevene orahe, žumanca, masti ili brašno u zavisnosti za šta se odlučite i sok od 1/2 limuna.  Sve sastojke mesiti dok ne dobijete glatku masu. Dasku na kojoj ćete razvaljati testo oklagijom prvo dobro pospite brašnom. Razvaljati  testo oklagijom debljine 5 milimetara i vaditi vanilice. 




Pećnicu zagrejati na 180 stepeni. Pleh od rerne obložiti papirom za pečenje i poslagati vanilice. Peći ih nekih 15 do 20 minuta tako da ostanu svetle, ne smeju da požute. Vreme pečenja prilagodite vašoj rerni.  Pečene vanilice izvadite iz rerne i ostavite da se ohlade.  Uzmite vašu omiljenu marmeladu i njome lepite dva kruga vanilica. Moja omiljena je ona klasična od kajsija. Svaku gotovu vanilicu uvaljajte u šećer u prahu. Što duže stoje to su bolje.



Нема коментара:

Постави коментар