субота, 20. јануар 2018.

Pečenje od ćuretine sa začinima

Evo jedne lepe ideje za pripremu ćurećeg karabataka. Po veličini i težini, rekla bih da je bio karabatak od noja, no dobro, sve je sad nekako veliko i ogromno, ni karabataci nisu kao što su nekad bili, a može da se desi da ja gradsko dete ne znam kako izgleda ćureći karabatak. Od noja ili od ćurke ispalo je saršeno



Sastojci:


1 ćureći karabatak, moj je bio težak 810 g
3 čena belog luka
2 grane ruzmarina
1 kašičica soli
rendana kora od 1/2 narandže
3 lista salvije
maslinovo ulje
par krompira
3 šargarepe
1 dl vina

Priprema:


Ručno ili u seckalici iseckajte sitno 2 čena belog luka, listove jedne grane ruzmarina i 3 lista salvije. Dodajte im 1 kafenu kašičicu soli i rendanu koru od 1/2 narandže.  Sve lepo izmešajte.

Uzmite ćureći karabatak i podignite mu kožicu. Unutra imeđu kožice i mesa utrljajte polovinu začina.


Vratite kožicu na svoje mesto i ostatkom začina premažite ceo karabatak odozgo i sa strane. Utrljavajte začine.

U tepsiju gde će se peći meso, stavite maslinovo ulje, Krompir oljuštiti, iseći na četvrtine i blago posoliti.

Stavite karabatak na srediniu tepsije, okolo stavite krompir i par šargarepa. Ja volim pečenu šargarepu, ko ne voli neka izostavi. 

Na vrh pečenja položite onu jednu granu masline koja vam je ostala.

U tepsiju uspite polako 1 dcl vina i 1 dcl vode. Pazite da ulivate između krompira, nikako ne preko mesa da se ne bi sprali svi začini na mesu.


Zatvorite sve alu folijom.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 200 stepeni 45 minuta.

Zatim skinite foliju i pecite još koliko je potrebno da meso lepo porumeni.


Kad meso ovako porumeni možete ga izvaditi iz rerne. Ovako pečeno meso je mekano i divno se oseća na začine i narandžu.

1 коментар:

  1. karabatak od noja :D :D e slatko sam se ismejala. U pitanju su posebne bele curke koje dostizu i 10kg i vise tezine, znam jer ih moji gaje na selu. Tako sam se i nasla na tvojoj stranici u potrazi za receptom za dzinovski komad mesa koji mi je mama poslala :) I hvala na predlogu, znaci kljuc je ta folija, mislila sam da se ovo nikada nece ispeci

    ОдговориИзбриши