субота, 18. мај 2019.

Škembići za deset

Maj mesec, taman sam se ponadala da će nas sunce ogrejati, kad ono šipak. Hladno, tmurno, kiša ne prestaje danima, vetruština ne popušta i eto dva koraka nazad i vraćam se jesenje - zimskoj hrani. Da mi je da prespavam ovo vreme, ko meče, pa da me probude na sunčanih 25 stepeni, uz hladnu nes kafu i cvrkut ptica. Elem šta je tu je, jesti se mora, posle raznoraznih skorašnjih ličnih turbulencija ovi škembići su mi vratili osmeh na lice 



Sastojci:


800 g. škembića - tripa očišćenih, prokuvanih 
1 sveža kobasica 100 g.
70 g. pršute
1 glavica crnog luka
1 čen belog luka
2 lista salvije
1 grana ruzmarina
2 lista bosiljka
10 g. koncentrata od paradajza
250 -300 g. paradajz pelata ili manja konzerva pelata
maslinovo ulje
korica pršute (nije obavezno)
1 ljuta papričica
so

Priprema:


Ako imate koricu pršute, stavite je u šerpu da otpusti malo svoje masnoće i zamiriše. Ja koricu pršute ili pančete nikad ne bacam, već ih isečem i čuvam u frizu. Odlične su za spremanje čorbi, variva, daju odličan ukus jelu. Ako nemate koricu pršute preskočite ovaj deo i nastavite sa upržanjem crnog luka i maslinovog ulja.

Za to vreme sitno isecite 1 glavicu crnog luka, 1 čen belog luka, isecte sitno i ruzmarin (samo iglice), 2 lista bosiljka i 2 lista salvije.

Kad je korica počela da cvrči i da otpušta svoju masnoću dodajte malo maslinovog ulja i dodajte sitno seckani crni luk.

Upržite dok luk ne svene, a zatim dodajte seckani beli luk i začine i takođe propržite par minuta, stalno mešajući, da vam luk i začini ne zagore.

Isecite na kockice i 70 gr. pršute i dodajte luku. Propržite par minuta. 

Zatim skinite opnu sa kobasice, iznječite je viljuškom i dodajte da se uprži sa ostalim sastojcima.

Kada se i kobasica upržila dodajte škembiće sečene na listiće. Mi ovde imamo pakovanja sa već prokuvanim škembićima i isečenim na trake. 

Dodajte 1 čašu mlake vode i ostavite da krčka 5 do 10 minuta na jačoj vatri. Mešajte povremeno. 

Videćete da je na kraju sva voda isparila.

Zatim dodajte 10 g. koncentrata od paradajza.

Paradajz pelat iz konzerve prethodno izgnječite rukama i takvog ga dodate ostalim sastojcima. 

Dodajte jednu ljutu papričicu i jednu kafenu kašičicu soli.

Zalijte sve sa još jednom čašom tople vode, poklopite i ostavite da krčka na tihoj vatri narednih sat vremena.

Povremeno promešajte. 

Po proteku jednog sata otklopite i ostavite da se još malo zgusne, ako imate višak tečnosti. Meni je lično bilo taman gusto kada sam otklopila, tako da sam odmah servirala.


Нема коментара:

Постави коментар