недеља, 6. децембар 2020.

Keks sa kokosom

Ovaj keks me vraća u detinjstvo, kada je moj tata imao svoje prve kulinarske poduhvate. Pre te kobne 1979. godine kako se to kod nas kaže nije znao ni jaje da isprži. Zvale su se prijateljice i familija, "alo Živka, Miro, Danka, Dragice, Pina, Marice, Mima" pisali su se recepti na papiriće i slagali u veliki crveni mamin "Narodni kuvar" Pripremali, neki sa više ili manje uspeha, za neka jela je prosto i pored najbolje volje i najvećeg truda potrebno bilo i iskustvo, ali jedno je sigurno, za ručak nikada nismo jeli sendviče, na kašiku je uvek nešto moralo da bude. Meni su se naviše svideli njegove punjene liginje, recept ala Rijeka, punjeni krakovima liginja, malo sardne. Ali njemu je iz mladosti ostao u sećanju ovaj keks, koji je kako je govorio bio tako jednostavan, a tako ukusan. Kad se konačno dočepao recepta, i kad mu je uspeo, njegovoj sreći nije bilo kraja, a Boga mi nije bilo kraja ni u pripemanju i izjedavanju istog. Pretvorismo se u malenu fabriku keksa. 



Sastav:

340 g. mekog brašna tipa "00"

120 g. kokosa

120 g. smeđeg šećea

1/2 kafene kašičice soli

150 g. putera

8 g. praška za pecivo

2 jaja


Pripema:

Puter isecite na kockice i ostavite ga da se malo smači na sobnoj temperaturi nekih 10-ak minuta.

Pomešati 340 g. brašna, 8 g. praška za pecivo, dodati 120 g. kokosa, 120 g. smeđeg šećera. 1/2 kašičice soli.

Napraviti u testu udubljenje dodati dva jaja, umutiti malo jaja viljuškom, tek toliko da se razbiju, promešajte smesu i dodajte puter.

Umesite dobro celu smesu, a zatim je pokrijte prozirnom folijom i ostavite u frižider nekih 30 do 40 minuta.

Kada ste izvadili smesu uključite rernu na 180 stepeni i dok pravite kolače, rerna će vam biti već dovoljno zagrejana.

Na pobrašnjenoj površini rastanjite testo na 1/2 cm deboljine i pravite kekse, figurice, lopitice, šta god vam padne na pamet.

Ja sam pravila male trakice koje sam uvijala u krug. 

Slažite u pleh koji ste prethodno obložili papirom za pečenje.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni 15 do 20 minuta, dok vam lepo ne porumeni. 




Нема коментара:

Постави коментар