четвртак, 10. новембар 2022.

Sekelji gulaš

Sekelji gulaš staro mađarsko jelo koje se i kod nas odomćilo i koje je moj tata vrlo rado pravio, a još rade jeo. Naziv sekelji gulaš navodno dolazi od erdeljskog plemena koga su Mađari zvali Sekelji



Sastav:


400 g. svinjskog mesa isečenog na kocke

3 glavice crnog luka od prilike 250 g.

500 g. kiselog kupusa 

40. g. masti

1 do 2 supene kašike aleve paprike

200 ml. kisele pavlake

1 supena kašika brašna

so, biber

kim, ja ga ne volim pa sam stavila lovor


Priprema:


Crni luk sitno iseckati i propržiti ga na masti, dok ne postane staklast.

Dodati isečeno meso i propržiti, dok se blago ne zarumeni, mešajte stalno, da vam luk ne zagori.

Zatim dodati aleve paprike 1 do 2 supene kašike, promešajte, a zatim nalijte sa malo vode, poklopite i dinstajte desetak minuta.

Dok se meso dinsta isecite kiseli kupus na rezance. Ja sam ga sekla na kocke, i dodajte ga mesu. Nemojte bacati vodu od kupusa, dodajte i nju u meso.

Dodajte kima i malo bibera, sve promešajte, ne morate dodavati vode, jer će kupus otpustiti svoju vodu poklopite i dinstajte na tihoj vatri, dok meso ne omekša. 

Naravno u toku kuvanja prekontrolišite, da ne bude suvo. 

Na kraju razmutite 1 supenu kašiku brašna sa malo vode, tek toliko da se ne stvore grudvice.

Sipajte razmućenu brašno u kiselu pavlaku i primešajte, da se masa izjednači. 

Sipajte kiselu pavlaku, sve promešajte i prokuvajte još desetak minuta. 

Ako je mnogo gusto, dodajte malo vode. 



Нема коментара:

Постави коментар