субота, 17. децембар 2022.

Posna slatka pita sa pirinčem i suvim voćem

Ovo je pita mog detinjstva, koju sam puno puta jela, za vreme posta, kod naših dragih prijatelja i tetka Živke koja je imala zlatne ruke. Kod nje sam iako metiljava u jelu najslađe jela. Pitu sam malo primenila, shodno mom sadašnjem ukusu, original recept nemam, ali to bi ako me sećanje ne vara to bi trebalo da bude to. Nisam preterani ljubitelj suvog grožđa, pa sam deo suvog grožđa zamenila sa suvim kajsijama i suvim brusnicama



Sastav:


500 g. kora za pitu

1 litar vode, ja sam koristila istu količinu bademovog mleka 

200 g. pirinča

1 štapić cimeta

esencija vanile ilu vanilin šećer

5 supenih kašika šećera, više manje, probajte i vidite da li vam je dovoljno slatko

rendana korica od 1l imuna

100 g. suvog grožđa

100 g. suvih brusnica 

100 g. suvih kajsija

60 ml. kisele vode

60 ml. ulja

4 supene kašike šećera


Priprema:


Staviti vodu ili bademovo mleko da se kuva pirinač, sa štapićem cimeta i esencijom vanile.

Mešajte stalno i kuvajte dok se pirinač ne skuva, ne treba da bude mnogo gusto. 

Na kraju dodajte šećera po ukusu, to je od prilike 5 supenih kašika. Neko voli manje, neko više slatko. 

Poklopite i ostavite da se ohladi. 

Dok se sutlijaš hladi stavite u toplu vodu suvo grožđe i suve brusnice da nabubre, a kajsije isecite na kockice.

Kada se sutlijaš ohladio izvadite cimet i dodajte rendanu koricu od limuna. 

Promešajte i sutlijaš podelite na 4 jednaka dela. 

Suvo grožđe i suve brusnice istisnite da izađe višak vode.

U svaki deo umešajte po 25 g. suvog grožđa, 25 g. suvih brusnica i 25 g. suvih kajsija. 

Ja sam pravila po četiri štrudle  svaka je imala 3 kore. 

Za jednu štrudlu sam koristila 1 supenu kašiku šećera između kora.

Prvu koru premažite samo sa malo ulja, sipajte po malo šećera, onako između tri prsta, sledeću koru prmažite sa malo kisele vode i malo ulja i opet malo šećera, treću koru opet premažite sa malo kisele vode, ulja i ostatkom šećera. 

Ja nisam mešala kiselu vodu i ulje, već sam ih stavila u odvojene čaše, tako mi je bilo lakše, jer tako lakše kontrolišem da ne preteram ni sa vodom niti sa uljem.

Premažite koru sa 1/4 sutlijaša, ostavite prazano 1 cm uz levu i desnu ivicu kora. 

Zatim taj prazni deo kore preklopite prema unutrašnjosti, a zatim labavo uvijte pitu. Nemojte je suviše stezati. 

Pleh od pećnice obložite papirom za pećrnje i ređajte savijene štrudle. 

Kada ste složili sve štrudle još jednom ih premažite odozgo i sa strana sa kiselom vodom i uljem. 

Možda će vam zafaliti kisele vide ili ulja u toku pravljenja pite, možda će vam ostati i viška vode, sve zavisi koliko su vam kore tanke. Ja sam ovde imala na raspolaganju samo kore za baklavu i ostalo mi je viška vode. Idite po osećaju.

Pitu pecite u prethodni zagrejanoj pećnici  na 175 stepeni nekih 35 minuta, dok lepo ne zarumeni. 

Izvadite pitu iz rerne, ostavite da se ohladi, 

Isecite na parčiće i pospite šećerom u prahu.


Нема коментара:

Постави коментар