четвртак, 16. март 2023.

Bif burginjon

Danas sam pravila jedno sjajno francusko jelo, na koje sam sasvim zaboravila. Sećam se da sam ga davnih  godina pravila i da je meso trebalo da se marinira preko noći u vinu. Kako sam shvatila varijacija za isto jelo ima više. Meni se svideo recept šefa Luca Pappagallo. Ja sam ga u par detalja samo izmenila, shodno i mom ukusu, a i iskustvu koje sam imala dok sam prvi put pravila ovo jelo. Odlučnog je ukusa, sočno i neobično



Sastav:


1 kilogram junećeg mesa za gulaš 

1 glavica crnog luka od prilike 180 g. 

200 g. šargarepe

200 g. pančete ili dimljene slanine

3 čena belog luka

1,5 kašika brašna

20 g. koncentrat paradajza

200 ml. crnog vina

juneće supe, supe od povrća ili vode, najbolje je sa junećom supom

2 lista lovora

3 karanfilića

300 g. mali crni luk koji se upotrebljava za turšiju  poznat i kao luk arpadžik

350 g. šampinjona

30 g. putera

so, biber

maslinovo ulje


Priprema:


Ovo jelo će vam biti još ukusnije ako ga pripremite u zemljanoj posudi.

Isecite pančetu na kockice, sitno iseckajte crni luk, a šargarepu isecite na kolutove. 

Meso isecite na krupnije kocke.

Na sasvim malo maslinovog ulja stavite pančetu da vam se proprži na tihoj vatri, dok ne dobije zlatnu boju.

Kada je lepo porumenela izvadite je na tanjir. 

U istoj šerpi stavite meso, da se uprži sa svih strana.

Kada se meso upržilo izvadite i stavite ga na tanjir.

U masnoću koja je ostala od prženja upržite crni luk i šargarepu, na umerenoj temperaturi. 

Kada je luk svenuo i cela masa se lepo upržila dodajte joj sitno seckana tri čena belog luka i propržite dva minuta, da beli luk pusti svoju aromu. Mešajte stalno. 

Vratite u šerpu proprženu pančetu i meso, dodajte malo soli i bibera. 

Sve promešajte i dodajte 1,5 kašiku brašna i propržite jedan minut.

Nalijte sve sa vinom, pojačajte vatru i mešajte dok vino skroz ne ispari.

Kada je vino isparilo dodajte koncentrat od paradajza, 3 karanfilića, 2 lista lorbera. Umesto karanfilića možete staviti i majčinu dušicu, meni se sa karanfilić em više sviđa.

Nalijte sve sa supom ili vodom, da prekrije meso. 

Kuvajte poklopljeno naredna dva i po sata, na tihoj vatri. 

Povremeno promešajte i dodajte eventualno vode. 

Negde pola sata pred kraj dodajte i luk arpadžik. Ja sam ih dodala kao što je pisalo u receptu odmah na početku kuvanja i na kraju kada je sve bilo gotovo skroz su se raspale. Tako da je bolje dodati ih negde pola sata pred kraj.

Kuvajte sve još pola sata, proverite, meso bi već trebalo da bude mekano. 

Pečurke properite, prosušite, ako su male ostavite ih cele, a veće podelite na dva ili četiri dela. 

Propržite ih na puteru 5 minuta. 

Propržene pečurke dodajte mesu, okopite da vam se masa reducira i skuvajte još desetak minuta. 

Jelo ne bi trebalo da bude na kraju čorbasto, ali da ipak bude saftno, kao i svaki gulaš.

Varijanta može da bude da kada meso nalijete supom da ga dinstajte u rerni na 140 stepeni narednih 2,5 do 3 sata. Nisam probala, ali mislim da bi moglo i tako. 

Opet na pola dinstanja dodate ličice, nalivate vodom ako treba i na kraju po istom postupku spremite pečurke, dodate mesu i dinstajte narednih 10-ak minuta u pećnici.


Нема коментара:

Постави коментар