петак, 7. април 2023.

Pita sa bundevom i kajsijom

Ova pita je nastala sasvim slučajno, kao rezultat moje namere da iskoristim nešto rendane bundeve i malo kajsija koje sam imala u frizu. Meni se rezultat vrlo svideo. Na isti način možete kombinovati i bundeve, jabuke, kruške, kajsije, višnje, možda i dunje, mada nisam probala




Sastav:


1/2 kg. kora za pitu

1 kg. bundeve izrendane na krupno rende

500 g. kajsija očišćenih

50 + 75 g. putera

100 g. šećera

štapić cimeta

100 g. Amareti keks ili neki drugi keks mleveni 

aroma vanile 

aroma Ruma, može i ne mora, zavisi od kombinacije


Za prelivanje:


200 ml. soka od narandže

2 supene kašike meda


Priprema:


Na 50 g. putera prodinstajte bundevu, kajsije, šećer i štapić cimeta, dok masa ne postane suva i voda koju pusti voće ne ispari. Meni je trebalo 30 minuta uz stalno mešanje.

Ostavite masu da se ohladi. 

Ostatak putera 75 g. istopite. 

Izvadite cimet iz voća i umešajte keks, aromu vanile i malo arome ruma. Ako je volite rum nemojte ga stavljati. 

Sve dobro promešajte.

Ja sam u pakovanju imala 12 kora i pravila sam jufke od po 3 kore. 

Stavite jednu koru premažite je puterom, stavite drugu koru preko prve, premažite je puterom, stavite treću koru i nju premažite puterom i svuda po kori stavite 1/4 fila od voća. Ostavite bočne ivice slobodne do 1 cm.

Savijte malo bočne ivice kora ka unutra i uvijte štrudlu. 

Možete slagati kore na krpi i kasnije pomoću nje lakše uvijati kore. 

Na pleh od rerne stavite papir za pečenje u premažite ga puterom. 

Slažite štrudle jednu do druge. Ja pitu nisam uvijala stegnuto, već onako srednje, malo labavije.

Kada ste uvili sve štrudle, ako vam se puter stegnuo, još malo ga otopite u mikrotalasnoj pećnici da bude tečan i premažite puterom sve štrudle i od gore i sa strana. 

Pecite u prethodni zagrejanoj pećnici na 175 stepeni narednih 40 minuta, dok ne dobije lepu rumenu boju. 

Kada vidite da je pita skoro pečena stavite u šerpicu 200 ml. soka od narandže sa 2 kašike meda i kuvajte na umerenoj vatri  narednih 10-ak minuta, dok se sok ne redukuje. 

Pečenu pitu, premažite četkicom vrelim sirupom, a zatim je polako i zalijte. 

Videćete da su štrudle odmah upile svu tečnost. 

Vratite je još 10-ak minuta u rernu da se zapeče. 

Meni je ova pita najbolja kada se ohladi ili čak hladna iz frižidera. 

Eto cela mudrost, mislim da bi ovaj preliv sa narandžom i medom išao lepo i sa jabukama i sa kruškama, možda i sa dunjama.









Нема коментара:

Постави коментар