петак, 15. јун 2018.

Džem od kajsija

Što sam starija sve više volim slatko. Sa godinama nam se ne samo izgled, već se i ukus menja. Ovaj džem je jedan od mojih najomiljenijih džemova, a recept i malu školicu kuvanja džemova i još po nečeg, sam dobila od moje komšinice Branke davnih, prelepih 80-ih godina. Ovaj džem ne spada u one teške slatke džemove i uvek ima ovakvu prelepu jaku naranžastu boju, što zbog toga što se relativno kratko kuva, što zbog toga što se dodaje sok od limuna. Ko voli ricottu evo divnog predloga za lep doručak. Tost hleb sa ricottom i džemom od kajsija, meni je ovo savršen početak dana





Sastojci:


1 kg zrelih očišćenih kajsija
1/2 kg šećera
1 limun sok od limuna manjeg ili 1/2 od većeg

Priprema:


Kasije dobro properite, prosušite kuhinjskom krpom i presecite na pola.

Šerpa u kojoj ćete kuvati džem, ovo napominjem za mlade domaćice, koje su tek počele da kuvaju mora biti šira i plića. Ja sam ovom prilikom za samo 1 kg voća koristila šerpu prečnika 21-22 cm.  Upotrebom šire šerpe džem će vam se brže skuvati i imaće ovako lepu boju. Lično smatram da voće ne treba maltretirati dugim kuvanjem.

U šerpu u kojoj ćete kuvati džem stavite kajsije, pospite sa šećerom, sve dobro promešajte i ostavite poklopljenom u frižideru barem 10 sati. Ja to obično radim ili rano ujutru, pa spremam predveče ili spremim uveče, pa ga kuvam ujutru kada se probudim.

Sutradan stavite šerpu na vatru, videćete da je voće već pustilo svoj sok. Dobro promešajte. Vatra ne sme da bude mnogo jaka, onako srednja.

Tokom kuvanja morate stalno mešati i varajčom sakupljati i bacati penu koja se stvara na površini džema. Pena se baca, jer bi se u suprotnom džem pokvario prilikom stajanja.

Za to vreme dok vam se kuva džem čiste i sterilisane tegle i poklopce stavite u rernu. Tegle koje ćete puniti moraju dostići 100 stepeni, jer bi u slučaju da je temperatura manja prilikom sipanja vrelog džema pukle.

Kada pokupite svu penu, nastavite i dalje da mešate i provucite varjaču da vidite da li vam se malo nazire dno šerpe. 

U trenutku kada počne po malo da vam se nazire dno šerpe, kraj je već blizu i vreme je da uključite rernu u kojoj su tegle na 100 stepeni.

Dok se tegle greju ocedite sok od 1 ili od 1/2 limuna, zavisi od veličine i dodajte džemu. 

Nastavite da kuvate. Videćete a ćete već posle nekih 10-ak minuta jasno videti dno od šerpe kada provučete varjaču.

E to je znak da je džem gotov i da možete da možete da ga skinete sa vatre.

Izvadite tegle i poklopce iz rerne i počnite kutlačom da punite tegle jednu po jednu.

Kada ste napunili sve tegle, od ove kolčine ja sam dobila dve ovakve manje i još na dno treće tegle, taman da imam ovih dana za doručak.

Zatvorite tegle poklopcem, prevrnite naopačke tegle na poklopac i odložite u šerpu koju ćete poklopiti i prekriti ćebetom.

Ostavite tako tegle u šerpi dok se srkorz ne ohlade. 

Kada se tegle ohlade prevrnite ih da stoje normalno i čućete pucketanje pokopaca, to je vakum koji povlači i hermetički zatvara teglu.

Нема коментара:

Постави коментар