недеља, 14. јануар 2018.

Kosovska pita - baklav sarma

Kaže knjiga stara da je kosovska pita - baklav sarma, jedan od najpoznatijih kosovskih specijalita. Specifična je po tome, što se u toku pečenja preliva kiselim mlekom. Ja sam prvi put pravila ovu pitu i mogu vam reči da mi je bolja i od gibanice. Stavljam vam fotografiju poslagane baklav sarme, pre svečanog ulaska u rernu, da bi imali predstavu o čemu se radi. 




Sastojci:

500 g brašna
500 g sira
4 jaja
150 g ulja
650 g kiselog mleka, ja nisam imala kiselog mleka, pa sam gusti jogurt razredila sa mlekom da se dobije preliv srednje gustine
so
3 dl vode

Priprema:

Brašno prosejte i sipajte ga u posudu za mešenje.

Ako imate kao ja izuzetno slan sir, potopite ga u vodu da ga prekrije i sačekajte 10-ak minuta.

Posle 10-ak minuta ocedite sir, ali nemojte bacati, vodu već zadržite malo više od 3 dl vode, koja vam je potrebna za mešenje testa. .

U brašno dodajte 1 kašičicu soli i promešajte. Napravite udubljenje u brašnu i počnite polako da dodajete vodu i da ga mesite.

Ja sam u toku mešenja dodala na predviđenih 3 dcl. vode još 0,25 dcl. vode,ali to vam ne navodim, jer je možda stvar u mom brašnu. Videćete i sami kada umesite testo ono bi trebalo da vam bude meko i lako za rad.

Prebacite testo na dasku za mešenje i mesite ga još 10-ak minuta. Testo se divno mesi i ne lepi se za radnu površinu.

Izmerite testo i podelite ga na tri jednaka dela. Meni je ispalo 789 g testa, deljenjem mi je svaki deo težio 263,3 g.

Napravite tri loptice, prekrijte krpom i ostavite da odmara 10 minuta.

Za to vreme uspite 150 g ulja u čašu i pripremite četkicu za mazanje.

Pošto se testo odmorilo, ostavite dva testa prekrivena krpom, a jedan deo testa razvlačite oklagijom što tanje možete. Meni je to izgledalo ovako. Naravno radna površina mora biti stalno posuta sa brašnom, da se testo ne bi lepilo.


Zatim testo dobro premažite uljem.

Ako ste pogrešno procenili prostor radne površine kao što se to meni desilo, uzmite oklagiju i polako uvijte testo oko iste i pomerite ga na stranu da bi se imali prostor za razvijanje sledeće kore. Nemojte pokušavati da pomerate testo rukama, napravićete karambol, oklagija je sigurna.

Isti postupak uradite i sledećim komadom testa i nauljenog ga stavite preko prvog dela testa, ali tako da vam je namazana strana testa uvek na gore.

Poslednji deo testa takođe razvijte kao i ostalo testo, premažite ga uljem i stavite preko druge razvučene kore.

Ostavite da odstoji 2 minuta da vam testo upije ulje i sad oklagijom razvlačite testo da vam bude debljine 2 mm. Nemojte se zaneti kao ja da ga rastanjujete tanano kao za kore za pite, jer će vam prilikom dodavanja nadeva testo pucati.

Još jedan način razvlačenja testa, je i taj da se testo obmota oko oklagije. Oklagiju podignite  u visinu očiju. Polako počnite da odvrćete testo od oklagije, a istovremeno dok odvrćete testo cimajte oklagiju blago ka dole. Odmah ćete primetiti da vam se testo izdužuje od sopstvene težine.

Umutite 4 jaja i dodajte sir kao za gibanicu, sitan.

Evo na ovoj fotografiji se vidi sa desne strane pravilna debljina testa, a sa leve je bilo pretanko pa je popucalo i fil je počeo da curi.


Posle te greške evo koje bi debljine trebalo da bude testo za baklav sarmu


Testo isecite na veće kvadrate, stavite supenu kašičicu fila i uvijajte kao sarmu.

Slažite  u pouljenoj velikoj tepsiji. Moja je bila prečnika 32,5 cm.




Ako vam je slučajno ostalo malo jaja i sira, kao meni, ništa za to, dodajte ga kiselom mleku, da šteti ne može. 

Uključite rernu na 200 stepeni. Pred stavljanja testa da se peče, još jednom ga premažite uljem.

Ova pita se zaliva kiselim mlekom četiri puta.

Prvi put zalijte - premažite pitu posle prvih 15 minuta pečenja.

Svako sledeće zalivanje mi je bilo na 10 minuta. Videćete da se u toku pečenja kiselo mleko skoro izgubilo i da je vreme za sledeće zalivanje.

Posle četvrtog zalivanja pecite pitu dok se lepo ne zarumeni na površini.

Služite toplu.

Kao što rekoh toplo vam je preporučujem, mislim da ću od sada samo nju kao pitu sa sirom da pravim. Ako se držite načina pripreme napraviti će vam biti laka šala.



Нема коментара:

Постави коментар