недеља, 5. април 2020.

Slatka pletenica

Recept za ovu divnu pletenicu našla sam na pakovanju brašna. Ne budem lenja napravim i prezadovoljna sam. Pletenica nije mnogo slatka, tako da se komotno može jesti sa pemezom. Testo je divno za rad, tako da ga možete oblikovati po želji, pletenica, kiflice punjene ili prazne, ukrašene pogače, šta god da vam padne na pamet



Sastav:


500 g. brašna Manitoba
80 g. putera
50 g. šećera
1,5 dl. mleka
1,5 dl. vode
5 g. soli
25 g. svežeg kvasca ili 8 g. suvog kvasca
1 žumance + 1 kafena kašičica mleka
ja sam ih na kraju ukrasila sa malo suvih borovnica, da mi se malo šareni



Priprema:


Prosejte 500 g. brašna.

Zagrejte vodu da bude mlaka i pomešajte u činijici kvasac, 2 kaščice šećera, malo mlake vode i par kašika brašna.

Sve promeštajte da se sastojci lepo promešaju, poklopite, uvijte u krpe i sačekajte da se starter digne. Ja ovako pravim starter, vi ako imate svoj način pravljenja startera pravite po svom.

Za to vreme zagrejte i mleko da bude mlako i u njemu rastopite puter.

Kada se starter digao, napravite u brašnu udubljenje i dodajte ostatak vode, mleko sa puterom, so, dignuti kvasac, ostatak šećera. Ako radite mikserom kao ja prvo sve promešajte kašikom, jer ako uključite mikser poleteće vam brašno po celoj kuhinji. Ako mesite rukama mesite testo narednih 10 minuta.

Ako budete mutili mikserom videćete a će se već posle 5 minuta mućenja testo polako odvajati od ivica vangle i grupisaće se ka sredini. 

Zatim vanglu sa testom prekrijte providnom folijom i ostavite je na toplom da testo nadolazi.

Kada je testo udvostručilo svojn volumen, izmesite ga blago na dasci za mešenje i dajte testu oblik koji želite, pletenice, kiflice, ukrasna pogača.


Ostavite oblikovano testo da još jedom naraste u plehu, a pred pečenje je premažite 1 žumancetom u koje ste dodali 1 kafenu kašičicu mleka.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni narednih 30 minuta.


Нема коментара:

Постави коментар