уторак, 15. фебруар 2022.

Prizrenska musaka sa prazilukom

Ovo je jedno starinsko i izuzetno ukusno jelo. Prvi put sam ga pravila i ušlo je u grupu napih omiljenih jela



Sastav:


500 g. mlevenog mesa, junećeg ili mešanog, mislim da bi i jagnjetina bila dobra, nisam probala, ali mi se čini da bi to bila odlična kombinacija

600 g. praziluka

100 g. dimljene slaninice moj dodatak

2 supene kašike aleve paprike

so, biber

ulje


Za preliv:


3 jaja

1 šolja zapremine 250 ml. jogurta, ne pavlake već jogurta


Priprema:


Praziluk očistite i isecite na kolutove.

Slaninicu isecite na kockice.

U šerpu stavite ulje,  meso, dodajte soli i bibera i propržite ga na laganoj vatri.

Kada je meso proprženo, dodajte aleve paprike promešajte, zatim dodajte i slaninice i praziluk.

Nemojte poklapati i pržite dok praziluk ne splasne.

Kada se meso prosušilo dodajte malo vode i nastavite da pržite tako dolivajući po malo vode narednih 45 minuta.

Posle 45 minuta sklonite sa vatre, neka maso bude sočno, ali ne vodeno.

Ja sam za pečenje koristila zemljani đuveć za prebranac, a možete od početka pripreme koristiti šerpu koja može da ide u rernu.

Umutite penasto tri jaja, zatim dodajte jogrut i promešajte, dok se masa ne sjedini.

Đuveč nauljite, stavite meso i lepo pravnajte.

Preko prelijte smesu od jaja i jogurta i pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni narednih 30 minuta dok lepo ne porumeni po površini.



Prizrenska musaka sa prazilukom služi se obavezno sa turšijom.






Нема коментара:

Постави коментар