субота, 26. фебруар 2022.

Voćni kolač smuti pa prospi

Ovo je jedan od onih kolača koji će mnogi od vas vratiti u detinjstvo. Ja sam za zvala smuti pa prospi. Jednostavan za pripremu i osvežavajući. Najčešće se pravi sa višnjama, ja sam ga ovog puta pravila u kombinaciji višanja i malina, ribizla, kupina i borovnica. Odličan i sočan kolač, starinski



Sastav:


5 jaja

so

250 g. šećera

100 putera

1 prašak za pecivo

200 g. brašna

200 do 250 g. voća po želji

vanilin

rendana korica od 1 limuna


Priprema:


Ako imate zamrznuto voće izvadite ga jedan sat ranije tek da se malo otkravi na sobnoj temepraturi.

Brašno i prašak za pecivo promešajte.

Puter istopiti u mikrotalasnoj ili na tihoj vatri. 

Čim počne polako da se topi skinite ga sa vatre, mešajte kašikom dok se od toplote sve ne istopi. Na taj način vam se neće pregrejati. 

Ostavite ga sa strane tek da se smlači.

Umutiti penasto jaja sa mrvom soli, dok ne udvostruče svoj volumen.

Dodati šećer i vanilin i mutiti još par minuta.

Zatim dodati rendanu koricu limuna, pola brašna, puter i kada se masa ujednači i drugu polovinu brašna.

Mutiti dok ne dobijete glatku masu.

Ja sam koristila pleh veličine 24 x 24 cm, vi možete i malo veći, onda će vam biti malo niži kolač.

Pleh namastite puterom, pospite brašnom, otresite višak brašna i izlite masu. 

Poređajte voće preko testa i pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni nekih 30 minuta, dok lepo ne porumeni po površini

Možete ga posuti šećerom u prahu, a i ne morate, kolač je dovoljno sladak, meni nije bilo potrebno



Нема коментара:

Постави коментар